Ця конференція відбулася в дещо незвичному форматі. 2024 року cвяткує ювілей не лише Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, якому виповнюється 120 років, а й кафедра ...
Мета дослідження –– на прикладі літературної та сценічної історії «Саломеї» О. Уайльда 1890 – 1900-х рр. окреслити проблему сприйняття «актуального» твору, скориставшись як механізмом об’єктивації історико-культурного ...
Владимирова, Наталія Вікторівна; Гринишина, Марина Олександрівна(Інститут проблем сучасного мистецтва, 2020-08-27)
Виявлено естетичні інтенції ритуального кону у сценічній практиці Антонена Арто 1930-х років та у концептуальних положеннях програми крюотичного театру, оприлюднені у книзі «Театр та його двійник» (1938). Методологію ...
Владимирова, Наталія Вікторівна; Гринишина, Марина Олександрівна(Вісник Київського національного університету культури і мистецтв, 2020-05-04)
Мета статті – поглибити дослідження авангардистської театральної культури 1920-х рр., зосередившись на проблемі формування її «ексцентричної» поетики. Матеріалом досліду послугувала творчість Жана Кокто – одного з проводирів ...
Владимирова, Наталія; Гринишина, Марина(Вісник Київського національного університету культури і мистецтв, 2020)
Мета статті – поглибити дослідження авангардистської театральної культури 1920-х рр., зосередившись на проблемі формування її «ексцентричної» поетики. Матеріалом досліду послугувала творчість Жана Кокто – одного з проводирів ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Видавничий дім «Антиквар», 2016)
У монографії вперше досліджується еволюція образної лексики драматичного театру України другої половини XX століття. Водночас автор розгортає широку панораму розвитку сценічного мистецтва в контексті тогочасних соціокультурних ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2017)
В статті висвітлюється процес створення зорових образів, які передбачають взаємодію конфліктних начал, виокремлюють у спектаклі свою несумісність, боротьбу, відкриваючи у пластиці широку шкалу смислових категорій. ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2015)
Режисерська діяльність С. Данченка на чолі Київського театру ім. І. Франка розширила естетичну територію творчих пошуків колективу. Його постановки: «Украдене щастя» І. Франка, «Дядя Ваня» А. Чехова, «Візит старої дами» ...
У статті розглянуто творчі пошуки нової генерації режисури українського театру. Основна увага акцентується на використанні ігрової лексики у процесі формування образної системи вистави. Аналізуючи досягнення і прорахунки ...
У статті розглянуто творчі пошуки сценографів українського театру - дебютантів другої половини 70 - 80-х років ХХ століття. Віддаючи перевагу ігровій театральній стихії або створюючи узагальнені образи, що підносили сценічні ...
У другій половині 1980-х років малі сцени відкрилися у більшості театрів України і стали своєрідним полігоном творчих пошуків, в основі яких були рухомість границь сцени та залу й максимальне наближення, часом - вторгнення ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника, 2015)
Інсценізації прозаїчних творів займають помітне місце в репертуарі українського театру. Проте пошуками сценічного еквіваленту романного мислення відзначені лише певні постановки, що й привнесли нову естетичну складову в ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника, 2014)
У статті розглянуто творчі пошуки режисерів-дебютантів українського театру 80-х років ХХ століття, які урізноманітнили його естетичиу територію, надали потужного імпульсу оновленню репертуарної афіші. Тонким відчуттям ...
У статті проаналізовано тенденції розвитку образної лексики в українському драматичному театрі другої половини ХХ ст. Основну увагу сфокусовано на розширені діапазону виражальних засобів театру, принципах їхньої взаємодії ...
Аналізуючи тенденції розвитку режисури і сценографії українського театру 70-х років XX століття, автор акцентує увагу на подоланні канонів "номерної", "дивертисментної" побудови сценічної дії. Виявлення своєрідності ...
Anhelova, Anhelina; Ангелова, Ангеліна Олегівна(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2017)
Метою публікації є структурно-типологічний аналіз архетипів Старого та Старої. В результаті проведеного дослідження висвітлено полісемантичну природу та множинність архетипу Старого, який утворює цілий ряд міфологічних ...
Anhelova, Anhelina; Mylenka, Halyna(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2021)
The usage of the augmented reality is increasing in various religious fields. Virtual visualizations replace the theatrical elements with which church institutions used to operate in the past. The latest media technologies ...
Стаття присвячена аналізу художніх та технологічних інновацій ілюзіону видатного драматурга та шоумена вікторіанської доби Альберта Сміта «Сходження на Монблан» (1852-1858 рр.). Доведено, що автор інтерактивної лекції ...