Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Домбругова, Наталія Михайлівна
dc.date.accessioned 2023-05-08T12:26:00Z
dc.date.available 2023-05-08T12:26:00Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Домбругова Н. М. Семіотика саунд-дизайну в кіно / Наталія Михайлівна Домбругова // Мистецтвознавчі записки. - 2018. - Вип. 34. - С. 182 - 190. uk_UA
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/589
dc.description.abstract Мета статті – окреслити специфіку саунд-дизайну як знакової системи у структурі фільму. Методологія дослідження включає семіотичний підхід і залучення деяких постструктуралістських концепцій (зокрема «порожнього знаку»), також присутня постфеноменологічна оптика погляду і медіа-теорія Бориса Ґройса. Наукова новизна полягає у тому, що вперше здійснено спробу виявити концептуальне ядро саунд-дизайну з позиції симулятивності індексного поля і онтології субмедіальної поверхні. Висновки. Якщо кіно в цілому намагається створити враження «правдивої історії», то логічно уявити, що таку саму функцію покликані виконувати і окремі компоненти фільму, не виключаючи і звук. Саунд-дизайн покликаний створювати не «реалістичну» картину (оскільки доступу до реальності у нас немає), а картину, що викликає довіру. Точніше, відчуття, що балансує між довірою і підозрою (користуючись теорією Бориса Ґройса). Тому замість слова «реальність» варто використовувати слово «правдоподібність» (credibility), яка є, передусім, функцією контексту, особливо коли стосується озвучення явищ і предметів, яких не існує у реальному світі. По відношенню до звуку в кіно «реальність» є не епістемічною категорією (оскільки дійти до «справжнього» звучання речей неможливо), а етичною. Принаймні відчуття «правдоподібності» має безпосереднє відношення до етичних вимірів людського буття. З точки зору знакової системи саунд-дизайн являє собою унікальний приклад симуляції індексного поля, оскільки поєднує дві «матеріальності» – зображення без звуку (події на екрані) і звук без зображення (озвучення подій на екрані в студійних умовах). uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Міленіум uk_UA
dc.subject кінематограф uk_UA
dc.subject саунд-дизайн uk_UA
dc.subject звуковий образ фільму uk_UA
dc.subject звукорежисура uk_UA
dc.subject звукозапис uk_UA
dc.subject симуляція uk_UA
dc.title Семіотика саунд-дизайну в кіно uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 534.85:791.43


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу