Короткий опис(реферат):
Мета дослідження – сформулювати сутність мистецтва акторського дубляжу; визначити
відмінність природи творчості актора в мистецтві дубляжу (у творах аудіовізуального
мистецтва) від природи акторської творчості в сценічному мистецтві; визначити стадії
роботи актора в процесі дублювання та зміст роботи на кожній з них; розкрити вимоги до
творчих якостей актора на кожному з етапів роботи; сформулювати принципи успішного
розв’язання творчих завдань у процесі дубляжу. Методи дослідження: аналітичний –
для різнобічного дослідження й осмислення практики мистецтва акторського дубляжу,
визначення специфічної природи акторської творчості в мистецтві дубляжу та стадій роботи
здійснення творчого проєкту; компаративний – для порівняльного аналізу роботи актора
в дубляжі й у театрі та кіно; логіко-узагальнювальний – для підбиття підсумків дослідження,
формулювання висновків. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше в теорії
акторського мистецтва здійснено спробу осмислити сутність акторської творчості в цілком
окремому напрямі акторської діяльності – мистецтві дубляжу, зокрема ігрових фільмів;
уперше визначено основні риси творчості актора в мистецтві дубляжу, а також основні стадії
його роботи, що склалися в українській школі дубляжу, та змістовний аспект роботи актора
на кожній з них. Висновки. Специфічною особливістю творчості актора в мистецтві дубляжу
є спрямованість на досягнення перевтілення в уже створений акторський образ на екрані.
Тривалий процес пошуку образу, що супроводжує роботу актора в театрі, у мистецтві дубляжу
відсутній, оскільки він вже представлений на екрані. Уміння зчитувати внутрішні мотиви,
потреби, дійову спрямованість поведінки екранного героя, а також здатність актора через
механізми внутрішнього виправдання «привласнювати» їх стають вирішальним чинником
успішності реалізації творчого проєкту. Процес реалізації складається з п’яти основних
стадій: орієнтувальної, ознайомчої, підготовчої, творчої проби і коригувальної. Кожна зі стадій
висуває цілком конкретні й специфічні вимоги до внутрішнього та зовнішнього творчого
апарату актора.