Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Домбругова, Наталія Михайлівна | |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T12:26:00Z | |
dc.date.available | 2023-05-08T12:26:00Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Домбругова Н. М. Семіотика саунд-дизайну в кіно / Наталія Михайлівна Домбругова // Мистецтвознавчі записки. - 2018. - Вип. 34. - С. 182 - 190. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/589 | |
dc.description.abstract | Мета статті – окреслити специфіку саунд-дизайну як знакової системи у структурі фільму. Методологія дослідження включає семіотичний підхід і залучення деяких постструктуралістських концепцій (зокрема «порожнього знаку»), також присутня постфеноменологічна оптика погляду і медіа-теорія Бориса Ґройса. Наукова новизна полягає у тому, що вперше здійснено спробу виявити концептуальне ядро саунд-дизайну з позиції симулятивності індексного поля і онтології субмедіальної поверхні. Висновки. Якщо кіно в цілому намагається створити враження «правдивої історії», то логічно уявити, що таку саму функцію покликані виконувати і окремі компоненти фільму, не виключаючи і звук. Саунд-дизайн покликаний створювати не «реалістичну» картину (оскільки доступу до реальності у нас немає), а картину, що викликає довіру. Точніше, відчуття, що балансує між довірою і підозрою (користуючись теорією Бориса Ґройса). Тому замість слова «реальність» варто використовувати слово «правдоподібність» (credibility), яка є, передусім, функцією контексту, особливо коли стосується озвучення явищ і предметів, яких не існує у реальному світі. По відношенню до звуку в кіно «реальність» є не епістемічною категорією (оскільки дійти до «справжнього» звучання речей неможливо), а етичною. Принаймні відчуття «правдоподібності» має безпосереднє відношення до етичних вимірів людського буття. З точки зору знакової системи саунд-дизайн являє собою унікальний приклад симуляції індексного поля, оскільки поєднує дві «матеріальності» – зображення без звуку (події на екрані) і звук без зображення (озвучення подій на екрані в студійних умовах). | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Міленіум | uk_UA |
dc.subject | кінематограф | uk_UA |
dc.subject | саунд-дизайн | uk_UA |
dc.subject | звуковий образ фільму | uk_UA |
dc.subject | звукорежисура | uk_UA |
dc.subject | звукозапис | uk_UA |
dc.subject | симуляція | uk_UA |
dc.title | Семіотика саунд-дизайну в кіно | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 534.85:791.43 |