Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Висоцький, Юрій Пилипович | |
dc.contributor.author | Москаленко-Висоцька, Олена Миколаївна | |
dc.date.accessioned | 2023-05-11T10:29:11Z | |
dc.date.available | 2023-05-11T10:29:11Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Висоцький Ю. П. Характерологічні особливості акторської творчості в мистецтві дубляжу ігрових фільмів / Юрій Пилипович Висоцький, Олена Миколаївна Москаленко-Висоцька // Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. - 2022. - Т. 5, № 2. - С. 181 - 192. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/609 | |
dc.description.abstract | Мета дослідження – сформулювати сутність мистецтва акторського дубляжу; визначити відмінність природи творчості актора в мистецтві дубляжу (у творах аудіовізуального мистецтва) від природи акторської творчості в сценічному мистецтві; визначити стадії роботи актора в процесі дублювання та зміст роботи на кожній з них; розкрити вимоги до творчих якостей актора на кожному з етапів роботи; сформулювати принципи успішного розв’язання творчих завдань у процесі дубляжу. Методи дослідження: аналітичний – для різнобічного дослідження й осмислення практики мистецтва акторського дубляжу, визначення специфічної природи акторської творчості в мистецтві дубляжу та стадій роботи здійснення творчого проєкту; компаративний – для порівняльного аналізу роботи актора в дубляжі й у театрі та кіно; логіко-узагальнювальний – для підбиття підсумків дослідження, формулювання висновків. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше в теорії акторського мистецтва здійснено спробу осмислити сутність акторської творчості в цілком окремому напрямі акторської діяльності – мистецтві дубляжу, зокрема ігрових фільмів; уперше визначено основні риси творчості актора в мистецтві дубляжу, а також основні стадії його роботи, що склалися в українській школі дубляжу, та змістовний аспект роботи актора на кожній з них. Висновки. Специфічною особливістю творчості актора в мистецтві дубляжу є спрямованість на досягнення перевтілення в уже створений акторський образ на екрані. Тривалий процес пошуку образу, що супроводжує роботу актора в театрі, у мистецтві дубляжу відсутній, оскільки він вже представлений на екрані. Уміння зчитувати внутрішні мотиви, потреби, дійову спрямованість поведінки екранного героя, а також здатність актора через механізми внутрішнього виправдання «привласнювати» їх стають вирішальним чинником успішності реалізації творчого проєкту. Процес реалізації складається з п’яти основних стадій: орієнтувальної, ознайомчої, підготовчої, творчої проби і коригувальної. Кожна зі стадій висуває цілком конкретні й специфічні вимоги до внутрішнього та зовнішнього творчого апарату актора. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | екранний герой | uk_UA |
dc.subject | внутрішнє виправдання | uk_UA |
dc.subject | дубляж | uk_UA |
dc.subject | мовний апарат | uk_UA |
dc.subject | перевтілення | uk_UA |
dc.subject | словесна дія | uk_UA |
dc.title | Характерологічні особливості акторської творчості в мистецтві дубляжу ігрових фільмів | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 791.635:778.534.48 | |
dc.identifier.doi | 10.31866/2616-759X.5.2.2022.266537 |