Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Тернова, Марина Володимирівна | |
dc.date.accessioned | 2024-05-29T10:16:21Z | |
dc.date.available | 2024-05-29T10:16:21Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Тернова М. В. Р. Дж. Коллінгвуд : художній смак як чинник персоналізації історії мистецтва / Марина Володимирівна Тернова // Українські культурологічні студії. - 2022. - Вип. 2 (11). - С. 34 - 38. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/788 | |
dc.description.abstract | У статті «художній смак» розглянуто і як теоретичну проблему, яка на межі XVII – XVIII століття активно залучається у простір європейського мистецтвознавства, і як вияв особистісних уподобань митців, місце котрих в ієрархії творчої значущості враховувало такий чинник, як художній смак. Підкреслено специфіку «естетичного смаку» як теоретичної проблеми і як особистісної оцінки мистецьких творів, що має власне місце в сучасній гуманістиці. Показано, що в теоретичному аспекті протягом другої половини ХХ століття окреслилася тенденція аналізувати смак як естетико-художній феномен. Виокремлено авторську позицію Р. Дж. Коллінгвуда – відомого англійського філософа, естетика, мистецтвознавця та історика науки, котрий відносив «смак» до наріжних естетико-мистецтвознавчих понять, педалюючи при цьому значення смаку як виявлення професійної культури митця. Аргументовано, що актуалізація теоретичних поглядів Р. Дж. Коллінгвуда важлива в умовах використання сучасною культурологією міждисциплінарного підходу, який виявився в англійській гуманістиці загалом, і в позиції автора монографії «Принципи мистецтва». Проаналізовано ставлення Р. Дж. Коллінгвуда до історико-філософської та естетико-мистецтвознавчої традиції осмислення «смаку» і наголошено на тих відмінностях, які мали місце в інтерпретації «смаку» в логіці становлення як естетичного, так і художнього підходів. Окреслено коло митців, творчість котрих дозволяє «проілюструвати» їхні особистісні уподобання і концептуалізувати низку питань, пов’язаних з використанням теоретико-практичного потенціалу існуючих модифікацій «художнього смаку». | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | художній смак | uk_UA |
dc.subject | персоналізація історії мистецтва | uk_UA |
dc.subject | історико-культурний контекст | uk_UA |
dc.subject | "корупційна свідомість" | uk_UA |
dc.title | Р. Дж. Коллінгвуд : художній смак як чинник персоналізації історії мистецтва | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 7.01:141]:15-051(410)"18/19"Кол(045) | |
dc.identifier.doi | 10.17721/UCS.2022.2(11).06 |