Інституційний репозитарій
Київського національного університету
театру, кіно і телебачення
імені І. К. Карпенка-Карого

Репрезентація історичних подій України через кінематографічні засоби: художня та режисерська концепції

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Янчук, Олександр (Олесь) Спиридонович
dc.date.accessioned 2025-08-11T08:21:52Z
dc.date.available 2025-08-11T08:21:52Z
dc.date.issued 2025-06-17
dc.identifier.citation Янчук О. С. Репрезентація історичних подій України через кінематографічні засоби : художня та режисерська концепції / Олександр Спиридонович Янчук // Науковий Вісник КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого. - 2025. - Вип. 36. - С. 100 - 116. uk_UA
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/1000
dc.description.abstract Мета дослідження – репрезентація історичних подій України через художні засоби кінематографа та режисерські концепції автора на прикладі особистого творчого доробку. Предмет дослідження – шість фільмів: «Голод 33», «Атентат – осіннє вбивство в Мюнхені», «Нескорений», «Залізна сотня», «Владика Андрей» і «Таємний щоденник Симона Петлюри», у яких було виявлено повторювані художні мотиви (дорога, хрест, прапор, могила), символічні композиційні прийоми та драматургічні схеми, що забезпечували послідовне відтворення національного наративу через особистісні та колективні досвіди. Методологія дослідження спиралася на історико-культурний, дискурсивно-аналітичний і герменевтичний підходи, на елементи наративного аналізу та метод візуальної семіотики. Висновки. Під час дослідження було з’ясовано, що зазначені фільми становили своєрідну візуальну історіографію, орієнтовану на реконструкцію ключових етапів української історії XX століття, а саме: Голодомору, визвольної боротьби Української Повстанської Армії, діяльності українського національного руху та релігійного лідерства. Особливу увагу зосереджено на інтеграції документальних джерел архівів, спогадів, судових протоколів у структуру художнього фільму. У підсумку встановлено, що ці фільми, як вид творчості, сприяли зміцненню культурної пам’яті та візуалізації ідеї національної історичної тяглости, і саме ці стрічки виступали як платформа для публічного діалогу щодо переосмислення радянської історіографії. Автор прагнув передати свій багаторічний професійний досвід, використовуючи власні роботи як аналітичний матеріал під час дослідження зазначеної проблеми. Ці фільми були відзначені нагородами на міжнародних кінофестивалях, а також придбані для публічних показів у різних країнах світу, що сприяло поширенню інформації як про історичний поступ України, так і про визначних діячів її культурного та політичного обширу. Режисерський та організаційний досвід автора дослідження також ліг в основу власних педагогічних навчальних програм, які містять ефективні методи впливу та засвоєння практичного матеріалу для студентів. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого uk_UA
dc.subject історичний кінематограф України uk_UA
dc.subject колективна травма uk_UA
dc.subject культурна рецепція uk_UA
dc.subject посттоталітарна пам’ять uk_UA
dc.subject трагедія uk_UA
dc.subject семіотика uk_UA
dc.title Репрезентація історичних подій України через кінематографічні засоби: художня та режисерська концепції uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 791.43-24
dc.identifier.doi 10.34026/1997-4264.36.2025.332768


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу