У статті розглядаються особливості української кінодраматургії початку ХХІ століття з позиції культурології. На прикладі заявлених фільмів, а саме: «Атентат. Осіннє вбивство в Мюнхені», «Нескорений», «Залізна сотня» «Владика ...
Лягущенко, Андрій Геннадійович(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2021)
Проаналізовано інноваційну діяльність видатного реформатора вітчизняного сценічного мистецтва Леся Курбаса, спрямовану на виховання всебічно розвиненої художньо-творчої особистості. У реформі духовного світу людини та ...
Лягущенко, Андрій Геннадійович(Музей театрального музичного та кіномистецтва України, 2024)
Існування такого багатофакторного явища, що носить назву «державний театр»
здавна несло у собі масу протиріч та й навіть парадоксів. 3 одного боку, діячі сцени,
як і будь-які митці, повсюдно намагалися якщо не обстоювати ...
Лягущенко, Андрій Геннадійович(Музей театрального, мзичного та кіномистецтва України, 2022)
Микола Садовський взяв за основу та розвинув організаційно-творчу структуру репертуарного музично-драматичного сценічного колективу, що її вперше запровадив у своїй трупі 1893-1895 рр. Михайло Старицький. Стаціонарна ...
Лягущенко, Андрій Геннадійович(Музей театрального, музичного та кіномистецтва України, 2021)
В останні десятиріччя у творче життя України повернулися або увійшли такі професії, як антрепренер, менеджер, імпресарio, продюсер. Їх компетенції спрямовані на різні аспекти організаційної діяльності у виконавських ...
Бенюк, Богдан-Гордій Богданович(Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, 2024-12-26)
Мета статті – дослідження феномену актуалізації мистецтва театру у періоди суспільних викликів і незгод та виявлення інноваційних підходів і методів, які застосовують театральні продюсери й режисери, щоб вирішити нагальні ...
Янчук, Олександр (Олесь) Спиридонович(Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, 2025-06-17)
Мета дослідження – репрезентація історичних подій України через художні засоби кінематографа та режисерські концепції автора на прикладі особистого творчого доробку. Предмет дослідження – шість фільмів: «Голод 33», «Атентат ...
Яндола, Олександр Костянтинович(Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, 2025-06-17)
Мета статті – аналіз внеску театру Баухаус у розвиток сучасного інтерактивного театру. У процесі дослідження особливу увагу приділено вивченню принципів інтерактивності, а також опису театральних експериментів. Для вирішення ...
Корнієнко, Владислав Вікторович(Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, 2025-06-17)
Мета статті – виявити деякі модерні (традиційні) та постмодерні (інноваційні) аспекти теорії та практики менеджменту в театрально-видовищній сфері сучасної України. І відповідно до цих теоретичних засад менеджменту в ...
Лягущенко, Андрій Геннадійович(Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, 2025-06-17)
Мета статті – порівнявши театральну діяльність Павла Вірського й Сержа Лифаря, розглянути малодосліджені аспекти творчості видатних діячів хореографії ХХ ст. у загальному контексті розвитку цього виду перформативного ...
Полонський, Валерій Геннадійович(Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, 2024-12-26)
Мета статті – дослідивши багатовікову історію проживання єврейської меншини України, виявити розвиток її унікальної культури, музичного, театрального мистецтва; знайти ознаки перетину та взаємовпливу української та юдейської ...
Аксютенко, Богдан Олегович(Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, 2024-12-26)
Європейський фестивальний рух циркового мистецтва відіграє ключову роль у розвитку сучасного культурного простору Європи, сприяючи популяризації циркових традицій, професійному зростанню виконавців і зміцненню міжкультурної ...
Бенюк, Петро Петрович(Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, 2024-12-26)
Мета статті – виявити особливості дуалістичної моделі неокласичного балету як системи доктрин, образів і значень, що становлять художню основу однієї з найпомітніших і, певною мірою, визначальних подій українського мистецького ...
Matiash, Serhii; Shevel, Inna; Bilan, Vasyl; Hromadskyi, Rostyslav; Yalokha, Tetiana(2025-06-16)
Digitalization has transformed the management of cultural institutions significantly. Digital tools have extended their potential, enhancing visitors’ entertainment accessibility. This means that digital technologies are ...
Безгін, Олексій Ігорович; Кузнєцова, Інна Володимирівна; Успенська, Ольга Юріївна; Нищук, Євген Миколайович; Коник, Дмитро Сергійович(Інститут культурології НАМ України, 2024)
Увагу авторів монографії акцентовано на інституційних і методичних засадах діяльності творчої аспірантури з підготовки здобувачів третього освітньо-творчого рівня вищої освіти — доктора мистецтва — зі спеціальності 026 — ...
Виокремлено проблему державного театрального менеджменту. Уточнено основні типи театральної політики – патерналістську та регулятивну. Названі інструменти впливу держави на театр у вигляді монополії, ліцензування та ...
Мета роботи – дослідити вплив хореографічного мистецтва на розвиток театральної справи України в історичній ґенезі становлення вітчизняного театру. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні історико-хронологічного ...
Виявивши найбільш суттєві особливості балету Моріса Равеля «Болеро», дослідити мало досліджені обставини народження задуму його першої постановки, що стала базовою для найвідомішої сучасної хореографічної версії твору ...
У тренді поглиблення інтересу до вивчення нових та маловідомих фактів історії, становлення і розвитку різних видів мистецтв, автор звертається до теми «циркового мистецтва» на етнічних територіях України, які входили до ...