Institutional repository of
Kyiv National I. K. Karpenko-Karyi University
of Theatre, Cinema and Television

Організаційно-творча діяльність провідних труп китайського балетного театру

Show simple item record

dc.contributor.author Баоцзян, Фен
dc.date.accessioned 2024-02-07T10:49:25Z
dc.date.available 2024-02-07T10:49:25Z
dc.date.issued 2023-12-15
dc.identifier.citation Баоцзян Ф. Організаційно-творча діяльність провідних труп китайського балетного театру / Фен Баоцзян // Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Мистецтвознавство. - 2023. - № 49. - С. 81 – 91. uk_UA
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/746
dc.description.abstract Мета статті – проаналізувати організаційно-творчу діяльність провідних труп сучасного китайського балетного театру з огляду на соціально-економічні реформи в КНР, що розпочалися у 1980-х рр. Результати дослідження. Аналіз розвитку балетного мистецтва в КНР пореформенного періоду (з кінця 1980-х по теперішній час) довів, що базовими для становлення національного балету стали п’ять найбільших хореографічних колективів. Спочатку китайський балет переважно презентували три великі державні хореографічні трупи: Національний балет Китаю, Шанхайський балет та Ляонінський балет. Найстаріший Національний балет Китаю був найбільш масштабним і впливовим, а балетні трупи в Шанхаї та Ляоніні, що виникли у 1980-х рр., досягли успіхів уже в умовах пореформенної економіки КНР. Згодом, протягом 1990-х рр., виникли балетні театри Тяньцзіня та Гуанчжоу, від початку орієнтовані на розбудову національної балетної школи. В результаті вже в перше десятиліття ХХІ ст. китайська балетна індустрія значно розвинулася: виникає велика кількість незалежних хореографічних колективів приватної чи кооперативної форми власності, додаються гонконзькі колективи, а п’ятірка провідних балетних театрів КНР перетворилася на взірець художньо-естетичного та організаційного стандарту. Наукова новизна. Ця публікація вперше висвітлює організаційно-творчу діяльність провідних балетних труп Китайської народної республіки. Висновки. З’ясовано, що найбільш ефективними методами організаційно-творчої діяльності провідних труп Китайської народної республіки є такі: відкриття балетних шкіл на базі стаціонарних театрів, омолодження кадрового складу артистів балету, оновлення репертуарної політики через урізноманітнення театральної афіши (камерні та масштабні постановки, всесвітньо відомі західні балети, твори китайських сучасних композиторів, революційні вистави часів маоїзму, національні балетні драми з опорою на класичні й народні китайські танці тощо), запрошення відомих балетмейстерів із-за кордону для навчання танцівників і постановки нових балетів, експерименти у сфері хореографічної лексики, розширення медіаприсутності на телебаченні та в мережі «Інтернет», позитивна адаптація організаційного досвіду, набутого за часів пандемії 2020 - 2021 рр., та ін. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject мистецтво балету uk_UA
dc.subject китайський балетний театр uk_UA
dc.subject організація театральної справи uk_UA
dc.subject репертуарна політика uk_UA
dc.subject революційна взірцева вистава uk_UA
dc.subject національний балет uk_UA
dc.title Організаційно-творча діяльність провідних труп китайського балетного театру uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 792.8(510)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31866/2410-1176.49.2023.293289


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics