Інституційний репозитарій
Київського національного університету
театру, кіно і телебачення
імені І. К. Карпенка-Карого

Карикатура як художній засіб відображення дійсності в українському анімаційному кіно другої половини XX - початку XXI століть

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сазонова, Вікторія Олегівна
dc.date.accessioned 2025-01-23T09:47:53Z
dc.date.available 2025-01-23T09:47:53Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Сазонова В. О. Карикатура як художній засіб відображення дійсності в українському анімаційному кіно другої половини XX - початку XXI століть: магістерська робота / Вікторія Олегівна Сазонова ; наук. кер. - М. Т. Братерська-Дронь. - Київ : КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого, 2024. - 96 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/870
dc.description.abstract Повномасштабне вторгнення Російської Федерації в Україну спровокувало безпрецедентний за швидкістю розвитку прояв карикатурної творчості в медіапросторі, зокрема в українському анімаційному фільмі. Це стало підставою для дослідження розвитку карикатури в анімаційному фільмі як потужного прояву політичної думки молодих і вже досвідчених творців. До проблеми дослідження карикатури зверталися такі дослідники, як Т. Сидорик, Ю. Федік, Н. Зикун, А. Маргулов, А. Авдєєва, С. Альбіновська, А. Яковлєв, О. Маєвський, В. Хмурий, О. Гарачковська. У роботі використано іноземні джерела на цю тему таких авторів, як Thomas Wright, Jean Adhémar. У роботі досліджуються проекти режисерів В’ячеслава Левандовського, Еміля Коїна, Іполита Лазарчука, Євгена Сивоконя, Володимира Дахна, Степана Коваля, Олександра Бубнова, Олени Касавіної, Олександра Дониленка, Микити Лиськова, Олександра Гуньковського, Сергія Кушнерова та ін. Проведено обґрунтування структурних та історичних зв'язків між карикатурою та анімацією як мультимодальними видами мистецтва. Досліджено взаємодію та вплив на становлення українського анімаційного фільму міжнародних практик. Виконано аналіз поширення сатиричних та карикатурних сюжетів у період гласності в межах ідей примирення СРСР із США й опрацьовано приклади карикатури як прояву патріотизму й національної ідентифікації та гумористичних засобів, якими це досягається. Особливий інтерес становить аналіз особливостей гумористичного підходу анімаційних фільмів, створених на початку й наприкінці дев’яностих років, та аналіз загострення політичної карикатури стрічок 2022-2024 років як відгуку на соціальні та культурні події. Мета дослідження полягає у вивченні еволюції карикатури в українській анімації як самостійного мистецького напрямку та її функцій у відображенні соціальних, політичних і культурних процесів. Об’єкт дослідження - карикатура як художній засіб відображення дійсності в мистецтві. Предмет дослідження - особливості жанру карикатури в українському анімаційному кіно 1990-х - 2000-х років . Наукова новизна роботи полягає у виявленні та детальному аналізі недостатньо досліджених раніше анімаційних творів. Дослідження може бути використано для розробки нових теорій та моделей, а також для уточнення існуючих у галузі вивчення карикатури та мультиплікації. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject карикатура uk_UA
dc.subject жанр uk_UA
dc.subject сатира uk_UA
dc.subject українська анімація uk_UA
dc.title Карикатура як художній засіб відображення дійсності в українському анімаційному кіно другої половини XX - початку XXI століть uk_UA
dc.type Master thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу