Інституційний репозитарій
Київського національного університету
театру, кіно і телебачення
імені І. К. Карпенка-Карого

«Едіп-цар» Софокла в контексті сценічної практики європейського театру кінця ХІХ - початку ХХІ століть

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мисник, Юлія Дмитрівна
dc.date.accessioned 2025-01-27T12:23:13Z
dc.date.available 2025-01-27T12:23:13Z
dc.date.issued 2024-12
dc.identifier.citation Мисник Ю. Д. «Едіп-цар» Софокла в контексті сценічної практики європейського театру кінця ХІХ - початку ХХІ століть : бакалаврська робота / Юлія Дмитрівна Мисник ; наук кер. - Н. В. Владимирова. - Київ : КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого, 2024. - 55 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/877
dc.description.abstract Історія та розвиток українського театру, як і театрів багатьох країн світу, суголосні з державотворчим процесом та соціокультурним життям суспільства. Театр у цьому процесі акумулює в собі досвід минулих століть, виступає віддзеркаленням сьогодення, передвісником прийдешніх подій, інструментом у дослідженнях, лакмусовим папірцем конфліктних ситуацій, трибуною, з якої може бути виголошено соціальні зміни. Аналіз окремих історичних періодів засвідчив, що доволі часто за відсутності національного лідера в державі або ситуації невизначеності її подальшого стратегічного розвитку в театральній культурі спостерігається звернення до однієї з найбільш значущих античних трагедій – «Царя Едіпа» Софокла. В ній відображено внутрішні пошуки особистості та тема неминучої долі — фатуму. Ще на початку ХХ століття чималий резонанс серед театралів найбільших міст України – Києва, Харкова та Одеси – спричинила гастрольна вистава «Цар Едіп» німецького режисера М. Райнгардта. В контексті розвитку української театральної культури першим досвідом постановки Софоклової трагедії стала вистава Леся Курбаса «Едіп-цар» на сцені Молодого театру 1918 року. Наприкінці ХХ – початку ХХІ століття на сценах провідних академічних київських театрів відбулося декілька «етапних» постановок за трагедією Софокла «Цар Едіп», а саме: в Національному академічному драматичному театрі ім. Івана Франка (режисер Роберт Стуруа, 2003) та в Київському академічному драматичному театрі на Подолі (режисер Давид Петросян, 2022). Кожна з вистав, завдяки концептуальному режисерському баченню, що, безсумнівно, спиралося й на сценографічне та музичне оформлення, майстерності акторів, ставала винятковим мистецьким явищем, на якому була зосереджена увага як професійних критиків і журналістів, так і пересічного глядача. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject Цар Едіп uk_UA
dc.subject Софокл uk_UA
dc.subject Муне Сюлі uk_UA
dc.subject Макс Райнгардт uk_UA
dc.subject Лесь Курбас uk_UA
dc.subject Роберт Стуруа uk_UA
dc.subject Давид Петросян uk_UA
dc.subject український театр uk_UA
dc.subject європейський театр uk_UA
dc.subject трагедія uk_UA
dc.title «Едіп-цар» Софокла в контексті сценічної практики європейського театру кінця ХІХ - початку ХХІ століть uk_UA
dc.type Bachelor thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу