У статті розглянуто найбільш показові, як з позиції вільного тлумачення класики, так і застосування складної комбінаторики традиційних і сучасних засобів театральної виразності, режисерські моделі трагедії «Фауст» Й. В. ...
Владимирова, Наталія Вікторівна(Київський національний університет культури і мистецтв, 2024-10-31)
Стаття присвячена висвітленню та аналізу стилістичних особливостей головних етапів творчості видатного польського митця ХХ століття Тадеуша Кантора. Розглянуто його життєвий і творчий шлях, головні чинники, що формували ...
Ржевська, Майя Юріївна; Романко, Володимир Іванович(2022)
Розглянуто прояви інтермедіальності у контактах рок-музики й мистецтв, що мають візуальну природу. Охарактеризовано специфіку презентації образно-смислових особливостей аудіозапису через зображення на обкладинці альбому, ...
Владимирова, Наталія Вікторівна(Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого, 2024-05-28)
У статті розглядається літературно-критична спадщина відомого українського художника і критика Івана Труша (1860 – 1941). Акцентовано на дописах митця, вміщених на сторінках часопису «Артистичний вісник», які дають змогу ...
У статті розглядаються різні типи докторських програм у галузі мистецтва, що стали альтернативою підготовці докторів філософії. Окреслено особливості мистецьких докторських програм, упроваджених в університетах США та країн ...
Романко, Володимир Іванович; Ржевська, Майя Юріївна(2024)
У статті констатовано, що розширення й оновлення музичного інструментарію виступило однією з вирішальних умов створення неповторного стилю кожного з рок-гуртів, що є репрезентантами напряму. Темброві й фактурні засоби стали ...
У статті висвітлено проблему різнопланового впливу мережі Internet на музичний театр в усій множині його проявів. Розглянyто поняття «віртуальний театр», введене до обігу в умовах локдауну часів пандемії COVID–19. Констатовано ...
У статті розглянуто три версії сценічного прочитання «Тригрошової опери» Бертольта Брехта, а саме вистави Е. Енгеля (Берлін,1928), Р. Вілсона (Берлін, 2007), Р. Норріса (Лондон, 2016). Мета дослідження – зіставити за ...
Актуальність теми роботи пов’язана з тим, що в період швидких політичних і соціальних змін виникає потреба об’єктивного осмислення складних і турбулентних процесів сучасної дійсності. Вистава традиційного драматичного ...
У другій половині XX – на початку XXI століття європейська театральна культура стала свідком суттєвих змін, зумовлених численними соціальними, політичними та технологічними процесами. В умовах холодної війни, постколоніальних ...
Миленька, Галина Дмитрівна(ФОП Самченко А. М., 2024)
Навчальний посібник є продовженням попереднього видання автора — «Історія зарубіжного театру (від античності до просвітництва)» — і презентує наступний етап у розвитку зарубіжного театру, а саме театральне мистецтво західної ...
Миленька, Галина Дмитрівна(Видавництво Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2007)
Навчальний посібник створено на основі досвіду викладання курсу «Історія зарубіжного театру». Посібник містить матеріали історії розвитку театрального мистецтва від часів античності (від VI до н.е.) до кінця ХVІІІ століття ...
Історія та розвиток українського театру, як і театрів багатьох країн світу, суголосні з державотворчим процесом та соціокультурним життям суспільства. Театр у цьому процесі акумулює в собі досвід минулих століть, виступає ...
Театр корифеїв є унікальним явищем в історії української культури, яке вплинуло на формування національної театральної традиції. У другій половині ХІХ століття, в умовах соціально-політичного гноблення й обмеження розвитку ...
Японський театр Но (Ноґаку) – одна з найвизначніших виконавських традицій світового театру, що існує вже понад 600 років. Дотепер театр Но зберігає свою популярність не тільки як взірець давнього сценічного мистецтва, а ...
Петро Рулін – один із основоположників українського театрознавства, що увійшов в історію як дослідник, професор Київського музичного драматичного інституту ім. М. В. Лисенка, засновник і директор Київського державного музею ...
The aim of the article is to analyse conceptual foundations of sculpture films in the 1970s – 1980s in the context of experiments with “cinema expansion”. Results. Sculpture films of the 1970s – 1980s show signs of a ...
Ця конференція відбулася в дещо незвичному форматі. 2024 року cвяткує ювілей не лише Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, якому виповнюється 120 років, а й кафедра ...
Мета дослідження –– на прикладі літературної та сценічної історії «Саломеї» О. Уайльда 1890 – 1900-х рр. окреслити проблему сприйняття «актуального» твору, скориставшись як механізмом об’єктивації історико-культурного ...