The aim of the article is to analyse conceptual foundations of sculpture films in the 1970s – 1980s in the context of experiments with “cinema expansion”. Results. Sculpture films of the 1970s – 1980s show signs of a ...
Ця конференція відбулася в дещо незвичному форматі. 2024 року cвяткує ювілей не лише Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, якому виповнюється 120 років, а й кафедра ...
Мета дослідження –– на прикладі літературної та сценічної історії «Саломеї» О. Уайльда 1890 – 1900-х рр. окреслити проблему сприйняття «актуального» твору, скориставшись як механізмом об’єктивації історико-культурного ...
Владимирова, Наталія Вікторівна; Гринишина, Марина Олександрівна(Інститут проблем сучасного мистецтва, 2020-08-27)
Виявлено естетичні інтенції ритуального кону у сценічній практиці Антонена Арто 1930-х років та у концептуальних положеннях програми крюотичного театру, оприлюднені у книзі «Театр та його двійник» (1938). Методологію ...
Владимирова, Наталія Вікторівна; Гринишина, Марина Олександрівна(Вісник Київського національного університету культури і мистецтв, 2020-05-04)
Мета статті – поглибити дослідження авангардистської театральної культури 1920-х рр., зосередившись на проблемі формування її «ексцентричної» поетики. Матеріалом досліду послугувала творчість Жана Кокто – одного з проводирів ...
Владимирова, Наталія; Гринишина, Марина(Вісник Київського національного університету культури і мистецтв, 2020)
Мета статті – поглибити дослідження авангардистської театральної культури 1920-х рр., зосередившись на проблемі формування її «ексцентричної» поетики. Матеріалом досліду послугувала творчість Жана Кокто – одного з проводирів ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Видавничий дім «Антиквар», 2016)
У монографії вперше досліджується еволюція образної лексики драматичного театру України другої половини XX століття. Водночас автор розгортає широку панораму розвитку сценічного мистецтва в контексті тогочасних соціокультурних ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2017)
В статті висвітлюється процес створення зорових образів, які передбачають взаємодію конфліктних начал, виокремлюють у спектаклі свою несумісність, боротьбу, відкриваючи у пластиці широку шкалу смислових категорій. ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2015)
Режисерська діяльність С. Данченка на чолі Київського театру ім. І. Франка розширила естетичну територію творчих пошуків колективу. Його постановки: «Украдене щастя» І. Франка, «Дядя Ваня» А. Чехова, «Візит старої дами» ...
У статті розглянуто творчі пошуки нової генерації режисури українського театру. Основна увага акцентується на використанні ігрової лексики у процесі формування образної системи вистави. Аналізуючи досягнення і прорахунки ...
У статті розглянуто творчі пошуки сценографів українського театру - дебютантів другої половини 70 - 80-х років ХХ століття. Віддаючи перевагу ігровій театральній стихії або створюючи узагальнені образи, що підносили сценічні ...
У другій половині 1980-х років малі сцени відкрилися у більшості театрів України і стали своєрідним полігоном творчих пошуків, в основі яких були рухомість границь сцени та залу й максимальне наближення, часом - вторгнення ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника, 2015)
Інсценізації прозаїчних творів займають помітне місце в репертуарі українського театру. Проте пошуками сценічного еквіваленту романного мислення відзначені лише певні постановки, що й привнесли нову естетичну складову в ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника, 2014)
У статті розглянуто творчі пошуки режисерів-дебютантів українського театру 80-х років ХХ століття, які урізноманітнили його естетичиу територію, надали потужного імпульсу оновленню репертуарної афіші. Тонким відчуттям ...
У статті проаналізовано тенденції розвитку образної лексики в українському драматичному театрі другої половини ХХ ст. Основну увагу сфокусовано на розширені діапазону виражальних засобів театру, принципах їхньої взаємодії ...
Аналізуючи тенденції розвитку режисури і сценографії українського театру 70-х років XX століття, автор акцентує увагу на подоланні канонів "номерної", "дивертисментної" побудови сценічної дії. Виявлення своєрідності ...