Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вітенчук, Анна Анатоліївна
dc.date.accessioned 2025-07-25T08:12:02Z
dc.date.available 2025-07-25T08:12:02Z
dc.date.issued 2025-06-19
dc.identifier.citation Вітенчук А. А. Лесь Курбас та система організації виховання та підготовки березільського актора : бакалаврська робота / Анна Анатоліївна Вітенчук ; наук. кер. - Т. О. Ялоха. - Київ : КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого, 2025. - 55 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/978
dc.description.abstract На зламі дев'ятнадцятого та двадцятого століть український театр зіткнувся з необхідністю кардинально переглянути свої засади, форми та призначення. В умовах політичних змін і соціокультурних зрушень початку XX століття, коли визначалася нова національна ідентичність та формувалися модерні форми української культури, постать Леся Курбаса набула особливої ваги. Він був не просто новатором чи талановитим режисером, а й мислителем, який розглядав театр як простір інтелектуального та духовного збудження, як лабораторію людської свідомості, як універсальний інструмент виховання людини майбутнього. У цьому контексті особливого значення набуло засноване ним мистецьке об'єднання «Березіль» – явище, яке вийшло далеко за рамки звичайної театральної трупи. Це була не просто сцена і не просто театр у класичному розумінні, а модель цілісної освітньо-художньої інституції, в якій актор ставав не виконавцем, а повноцінним співавтором, дослідником, провідником нового театрального мислення. Вивчення системи виховання та підготовки актора в «Березолі» неможливе без глибокого розуміння особистості самого Курбаса як реформатора українського театру. Його життєвий і творчий шлях – це шлях еволюції поглядів, який поєднав у собі національну традицію з найновішими художніми та філософськими ідеями Європи. Формування його світогляду відбувалося в атмосфері культурних пошуків та зіткнення ідей, що й зумовило його відкритість до модерністських підходів, синтезу мистецтв і переосмислення ролі актора в театральному процесі. Розуміння Курбасом театру як явища синтетичного і метафізичного визначило його філософські й естетичні орієнтири, а також спонукало до створення унікальної інституції, що мала в собі елементи навчального закладу, дослідницького центру і художнього колективу водночас. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject Лесь Курбас uk_UA
dc.subject Березіль uk_UA
dc.subject педагогічна концепція uk_UA
dc.subject актор-творець uk_UA
dc.title Лесь Курбас та система організації виховання та підготовки березільського актора uk_UA
dc.type Bachelor thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу