Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лягущенко, Андрій Геннадійович | |
dc.date.accessioned | 2025-08-11T07:50:09Z | |
dc.date.available | 2025-08-11T07:50:09Z | |
dc.date.issued | 2025-06-17 | |
dc.identifier.citation | Лягущенко А. Г. Паралелі театральної діяльності Павла Вірського та Сержа Лифаря / Андрій Геннадійович Лягущенко // Науковий Вісник КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого. - 2025. - Вип. 36. - С. 16 - 24. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/997 | |
dc.description.abstract | Мета статті – порівнявши театральну діяльність Павла Вірського й Сержа Лифаря, розглянути малодосліджені аспекти творчості видатних діячів хореографії ХХ ст. у загальному контексті розвитку цього виду перформативного мистецтва. Виявивши спільні тенденції праці Вірського та Лифаря у театрі, дослідити обставини опанування ними принципом балетного симфонізму. Методологія дослідження. В процесі розгляду теми було застосовано аналітичний метод порівняльного аналізу, який знадобився для всебічного зіставлення театральної діяльності Павла Вірського та Сержа Лифаря. У статті використано метод теоретичного узагальнення для розгляду особливостей мистецького середовища, яке вплинуло на формування творчих особистостей Вірського й Лифаря. Культурно-історичний підхід визначив загальну мистецтвознавчу спрямованість дослідження та допоміг у реалізації його мети. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що за допомогою аналітичного порівняння була розглянута маловивчена проблема, пов’язана із обставинами становлення та розвитку театральної діяльності Вірського і Лифаря у процесі опанування ними принципом балетного симфонізму. Висновки. Виявлено, що у Вірського та Лифаря були схожими засади професіональної хореографічної підготовки, базовані на методиці Чекетті. У цьому аспекті уточнено певні обставини початку балетної освіти Вірського. З’ясовано, що обох балетмейстерів сформувало середовище авангардних мистецьких шукань першої третини ХХ ст., зокрема, діяльність балетмейстерів Фокіна, Ніжинської, Голейзовського, а також сценографів, пов’язаних зі школою Екстер, – Петрицького, Хвостенка-Хвостова, Челищева. Дослідницькі матеріали статті стануть у пригоді в навчальних курсах з історії театру, балету, сценографії та перформативного мистецтва. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого | uk_UA |
dc.subject | перформативне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | театр | uk_UA |
dc.subject | балет | uk_UA |
dc.subject | музика | uk_UA |
dc.subject | сценографія | uk_UA |
dc.subject | балетний симфонізм | uk_UA |
dc.subject | мистецький авангард | uk_UA |
dc.subject | Вірський | uk_UA |
dc.subject | Лифар | uk_UA |
dc.title | Паралелі театральної діяльності Павла Вірського та Сержа Лифаря | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 792.83.071(477)’’19’’Вір:792.82.071(477)’’19’’Лиф](045) | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025 |