Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лягущенко, Андрій Геннадійович
dc.date.accessioned 2025-08-11T07:50:09Z
dc.date.available 2025-08-11T07:50:09Z
dc.date.issued 2025-06-17
dc.identifier.citation Лягущенко А. Г. Паралелі театральної діяльності Павла Вірського та Сержа Лифаря / Андрій Геннадійович Лягущенко // Науковий Вісник КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого. - 2025. - Вип. 36. - С. 16 - 24. uk_UA
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/997
dc.description.abstract Мета статті – порівнявши театральну діяльність Павла Вірського й Сержа Лифаря, розглянути малодосліджені аспекти творчості видатних діячів хореографії ХХ ст. у загальному контексті розвитку цього виду перформативного мистецтва. Виявивши спільні тенденції праці Вірського та Лифаря у театрі, дослідити обставини опанування ними принципом балетного симфонізму. Методологія дослідження. В процесі розгляду теми було застосовано аналітичний метод порівняльного аналізу, який знадобився для всебічного зіставлення театральної діяльності Павла Вірського та Сержа Лифаря. У статті використано метод теоретичного узагальнення для розгляду особливостей мистецького середовища, яке вплинуло на формування творчих особистостей Вірського й Лифаря. Культурно-історичний підхід визначив загальну мистецтвознавчу спрямованість дослідження та допоміг у реалізації його мети. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що за допомогою аналітичного порівняння була розглянута маловивчена проблема, пов’язана із обставинами становлення та розвитку театральної діяльності Вірського і Лифаря у процесі опанування ними принципом балетного симфонізму. Висновки. Виявлено, що у Вірського та Лифаря були схожими засади професіональної хореографічної підготовки, базовані на методиці Чекетті. У цьому аспекті уточнено певні обставини початку балетної освіти Вірського. З’ясовано, що обох балетмейстерів сформувало середовище авангардних мистецьких шукань першої третини ХХ ст., зокрема, діяльність балетмейстерів Фокіна, Ніжинської, Голейзовського, а також сценографів, пов’язаних зі школою Екстер, – Петрицького, Хвостенка-Хвостова, Челищева. Дослідницькі матеріали статті стануть у пригоді в навчальних курсах з історії театру, балету, сценографії та перформативного мистецтва. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого uk_UA
dc.subject перформативне мистецтво uk_UA
dc.subject театр uk_UA
dc.subject балет uk_UA
dc.subject музика uk_UA
dc.subject сценографія uk_UA
dc.subject балетний симфонізм uk_UA
dc.subject мистецький авангард uk_UA
dc.subject Вірський uk_UA
dc.subject Лифар uk_UA
dc.title Паралелі театральної діяльності Павла Вірського та Сержа Лифаря uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 792.83.071(477)’’19’’Вір:792.82.071(477)’’19’’Лиф](045)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.34026/1997-4264.36.2025


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу