Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лягущенко, Андрій Геннадійович | |
dc.date.accessioned | 2025-09-01T10:02:57Z | |
dc.date.available | 2025-09-01T10:02:57Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Лягущенко А. Г. Лесь Курбас і парадокс державного театру / Андрій Геннадійович Лягущенко // 100 років в авангарді : наук. зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. - К., 2024. - С. 105 - 114. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/1007 | |
dc.description.abstract | Існування такого багатофакторного явища, що носить назву «державний театр» здавна несло у собі масу протиріч та й навіть парадоксів. 3 одного боку, діячі сцени, як і будь-які митці, повсюдно намагалися якщо не обстоювати то хоча б принаймні декларувати власну творчу незалежність. З іншого боку, театральна спільнота значно більше ніж представники інших мистецтв залежала від держави і головне - часто-густо шукала такої залежності. Це обумовлювалося тим, що ефективне функціонування суспільства як самодостатньої соціальної системи завжди визначалося результативністю процесів комунікації. Для державної влади в усі часи особливо важливою була і є масова комунікація, здатна здійснювати широкий та ефективний вплив на соціум, формувати його настрої та уподобання і врешті решт маніпулювати та управляти ним. І саме театр на шляху всього свого історичного розвитку в умовах відсутності сучасних комунікативних засобів виявився єдиним видом мистецтва, якому були притаманні вказані можливості. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Музей театрального музичного та кіномистецтва України | uk_UA |
dc.subject | Лесь Курбас | uk_UA |
dc.subject | український театр | uk_UA |
dc.title | Лесь Курбас і парадокс державного театру | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 792.07(045) |