Abstract:
В статті досліджено критерії класифікації франчайзингу. Визначено, що залежно від них франчайзинг набуває різноманітних видів і форм у підприємницькій
діяльності. Виявлено, що кожен із різновидів франчайзингу має певні особливості,
переваги та недоліки, і вибір конкретної форми визначатиметься стратегією правовласника, умовами ринку, специфікою діяльності, ресурсами та багатьма іншими
факторами. Доведено, що класифікація франчайзингу дозволяє: визначити роль і
місце різновидів франчайзингу в підприємницькій діяльності; цілеспрямовано обрати найбільш ефективну форму або вид взаємин із кожним окремим партнером при
створенні франчайзингового підприємства; здійснювати прогнозну оцінку розвитку
франчайзингової діяльності.