Abstract:
Мета роботи полягає у висвітленні позицій музикознавців стосовно проблеми модифікації класико-романтичного жанрового фонду в ХХ сторіччі, з`ясуванні різних способів жанрових поєднань, виявленні місця жанрового синтезу в цьому контексті. Методологія дослідження базується на використанні компаративного, функційного та структурного аналізу, що дозволяють створити цілісне уявлення про жанровий синтез, яке сформовано у науковій літературі. Наукова новизна полягає в систематизації поглядів музикознавців щодо проблеми жанрового синтезу; визначенні спільних та відмінних рис у концепціях; розгляді жанрового синтезу як конкретної процедури поєднання рис декількох жанрів у одному творі; обґрунтуванні способу класифікації жанросинтетичних творів.
Висновки. Для жанрового синтезу є притаманним процес поєднання, іноді «заміщення» жанрових параметрів одного жанру іншим. Відповідно, жанросинтетичні твори можуть класифікуватися за тими параметрами, які в них поєднуються або заміщуються. Знаходження тих жанрових параметрів, спільність яких стала основою для об`єднання декількох жанрів, показує шлях до систематизації різноманітних жанросинтетичних творів як минулого, так й сьогодення.