Abstract:
Статтю присвячено дослідженню специфіки театрально-глядацької взаємодії в українському музично-драматичному театрі в контексті етносоціальних процесів останньої третини ХІХ – початку ХХ століття. В дослідженні застосовано історико-культурний, компаративний, мистецтвознавчий методи, які дали змогу проаналізувати ідейно-естетичні та соціально-психологічні аспекти театрально-глядацьких взаємин, що змістовно впливають на спрямованість театральної діяльності. Наукова новизна роботи полягає в дослідженні специфічних особливостей театрально-глядацької взаємодії в українському музично-драматичному театрі у культурно-топографічному та субетнічному вимірах соціосфери суспільства. Таким чином, незважаючи на тотальні державні та цензурні заборони, діяльність видатних національних театральних діячів була спрямована на популяризацію української культури серед широкого кола поліетнічної глядацької аудиторії, сприяла формуванню її духовних пріоритетів та була вагомим фактором етнокультурної ідентифікації.