Abstract:
Кваліфікаційна робота (магістерський проєкт) на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 021 «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво», галузь знань 02 «Культура і мистецтво», освітньо-професійна програма «Режисура телебачення».
В магістерському проєкті здійснено дослідження психоаналітичної теорії Жака Лакана та так званої «стадії дзеркала» в контексті ідентифікації дитини, а також розглянуто механізм кінематографічної ідентифікації глядача з образами і подіями в просторі екрану, що має визначальну роль при створенні та аналізі екранних світопрезентацій.
Тема стосунків «екран-глядач» є особливо актуальною в умовах сьогодення, коли розвиток технологій зумовив зростання виробництва аудіовізуальних творів, їхню доступність та комерційну експансію з боку медіавиробників.
Метою дослідження є визначення ролі феномену лаканівського дзеркала в процесі створення та аналізу екранних світопрезентацій. Фактично, йдеться про розгляд теорій Жака Лакана саме з точки зору режисера та вміле застосування результатів дослідження в екранних творах. Актуальність саме такого розгляду питання визначена здатністю екранних образів задовольнити фундаментальні аспекти психіки людини та дієвість кінематографічного, штучно змодельованого світу, у наданні життєвого досвіду глядачу, який не тотожний до реального.
Це дослідження є прикладним, воно спрямоване на застосування результатів пошуків у досягненні практичних цілей, розв’язанні конкретних режисерських завдань при створенні повнометражного ігрового фільму.