Abstract:
Мета роботи полягає в закріпленні теоретичних основ та вивченні специфічних аспектів роботи з голосом, що базується на наукових підходах. Також сформульовані пропозиції щодо вирішення деяких проблем, зокрема - комунікації звукорежисера з акторами. Обʼєктом дослідження є голос та його сприйняття в аудіовізуальних видах мистецтва, зокрема - в театрі та кінематографі. Предметом дослідження - аналіз голосових аспектів, трансформацій, що є невідʼємною складовою звукового образу, а також особливості роботи звукорежисера з голосом.
Description:
В першому розділі даної роботи розглянуто та проаналізовано
теоретичні аспекти людського голосу в контексті анатомії та психоакустики.
Обґрунтовано раціональну підставу для власного підходу досліджуваної
проблеми, яка спирається на вже проведені дослідження в області психології,
фізіогномії та психоакустики.
У другому розділі розширено та систематизовано знання в сфері
звукового ландшафту, образності, «голосових» технологій та їх застосувань в
сучасному світі. Також досліджуються
історичні аспекти, які сформували нові поняття, принципи та технології.
Третій розділ охоплює історико-теоретичні аспекти та концепції,
завдяки яким ми закріпили знання та отримали навички аналізу конкретних
питань. В цьому розділі приділено увагу практичним аспектам роботи
з голосом в театрі та кіно, які частково базуються на власному професійному
досвіді, але є обґрунтованими.
Висновок дослідження вказує на те, що голос є складним
та багатогранним феноменом, що визначає особливості акустичного образу в різних
сферах життя людини. Осмислення природи голосу, його сприйняття та взаємодія
з ним може сприяти тому, щоб звукорежисер розглядав цей інструмент як
дуалістичний об'єкт, в якому є голос зсередини людини і, одночасно,
наповнює навколишній світ.
Розуміння важливості даної теми, може спонукати до подальшого аналізу та
досліджень, що будуть важливим надбанням в українській звукорежисерській
практиці.