Abstract:
Актуальність теми магістерської роботи обумовлена тенденціями в суспільствах країн західного типу з початку ХХІ століття. На зміну ширшим національним та соціальним ідентичностям приходять малі групові ідентичності, скеровані ідеологією боротьби за власні інклюзивні права. Каталізатором цієї роботи стала атомізація, яка призводить до виокремлення соціальних груп, об’єднаних за гендерною, расовою, політичною чи (псевдо-) релігійною ознакою. В останні роки набрали сили та впливу ЛГБТ-спільнота, екоактивізм, фемінізм, політичний радикалізм, та інші рухи. Поява на мистецькій арені субкультурного субстрату свідчить про ціннісну переорієнтацію та незворотні соціальні катаклізми, що супроводжували західне суспільство протягом ХХ ст. Окресленою проблематикою свого часу займалися такі дослідники, як Девід Рісман, Джон Мілтон Їнгер, Теодор Розак, Тоні Джефферсон і Стюарт Гол, Джон Кларк, Пол Вілліс та Дік Гебдідж. Серед вітчизняних дослідників виокремлюється Ігор Бондар-Терещенко. У магістерській роботі досліджено взаємовплив молодіжних субкультур та кінематографа в англомовному культурному контексті другої половини XX століття. Мета дослідження – виявити й охарактеризувати культурологічну специфіку впливу кінематографа на молодіжні субкультури і навпаки у ширшому англомовному контркультурному контексті другої половини ХХ ст. Об’єкт дослідження – ряд англомовних екранних творів, які мали вплив на молодіжні субкультури, що з’являлися, розвивалися та зазнали найбільшого розквіту у період з моменту завершення Війни у В’єтнамі і до кінця 90-х років. У роботі висвітлено зображення у кінематографі шляху змін молодіжних субкультур за принципом континуальності та причини, зокрема їхнього занепаду, наприкінці минулого тисячоліття. Предмет дослідження – репрезентація молодіжних субкультур в англомовному кіно та кінотвори, що безпосередньо вплинули на розвиток цих субкультур.