Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Тюпін, Гліб Геннадійович | |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T09:39:07Z | |
dc.date.available | 2025-01-24T09:39:07Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Тюпін Г. Г. Акторська школа майстра японського театру Но Дзеамі Мотокійо : магістерська робота / Гліб Геннадійович Тюпін ; наук. кер. - А. О. Ангелова. - Київ : КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого, 2024. - 122 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/873 | |
dc.description.abstract | Японський театр Но (Ноґаку) – одна з найвизначніших виконавських традицій світового театру, що існує вже понад 600 років. Дотепер театр Но зберігає свою популярність не тільки як взірець давнього сценічного мистецтва, а як жива театральна традиція зі своєю постійною аудиторією. Прагнення зберегти та розвивати театр Но підтримується не тільки професіональними театрами Японії, але й аматорським рухом по всьому світу. Ажіотаж навколо японського театру викликав хвилю експериментів серед західних митців. Поміж інших причин естетична «експансія» японського сценічного мистецтва Но стала можливою завдяки теоретичним роботам одного з його засновників – Дзеамі Мотокійо. Трактати з мистецтва театру Но Дзеамі Мотокійо для японського театру за значимістю можна порівняти з «Поетикою» Аристотеля, яка є базовою для західної драматургії та теорії сценічного мистецтва. Теоретичні роботи майстра театру Но були важливими для розвитку всіх різновидів сценічного мистецтва Японії, починаючи з XIV ст. Також ідеї, викладені в текстах Дзеамі Мотокійо, вплинули на формування сучасного західного аванґардного театру, починаючи з ХІХ ст., коли їх було перекладено європейськими мовами. На жаль, такий величезний пласт культури світового рівня дотепер недостатньо розкрито в українському театрознавстві. До теми традиційного японського театру зверталися в окремих статтях, дописах та наукових роботах, які мали переважно оглядовий характер і ставили за мету сформувати в читача загальне уявлення про японський театр. Але робіт, які б в українському науковому просторі системно розкривали сутність теоретичних і практичних аспектів японського театру Но у вченні Дзеамі Мотокійо (його естетики, акторської техніки, історії та еволюції), дотепер немає. Це обумовлює дослідницький інтерес до спадщини японського майстра, актуалізації для сучасного виконавця принципів і методів акторської майстерності, які Дзеамі Мотокійо виклав у своїх трактатах. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | театр Но | uk_UA |
dc.subject | Дзеамі Мотокійо | uk_UA |
dc.subject | японський театр | uk_UA |
dc.subject | сценічна майстерність | uk_UA |
dc.subject | акторська школа | uk_UA |
dc.title | Акторська школа майстра японського театру Но Дзеамі Мотокійо | uk_UA |
dc.type | Master thesis | uk_UA |