Abstract:
Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю глибшого осмислення образу кінематографічного героя 1950 – 1960-х років, що впливає на свідомість юного глядача, його світогляд, систему духовних цінностей, ідеалів покоління. Це дослідження допомагає розширенню знань про український кінематограф зазначеного періоду та поглибленню розуміння виховного потенціалу кіно для дітей та юнацтва. Розглянуті стрічки, які збереглись, зафільмовані на Київській кіностудії, згодом на Київській кіностудії імені О. П. Довженка, Одеській кіностудії художніх фільмів та Ялтинській кіностудії художніх фільмів. Кінематограф для дітей та юнацтва був і залишається активною формою впливу на світогляд юних громадян і становлення їхньої особистості. Отже, місце кіномистецтва у виховному процесі дітей та юнацтва не може бути заміщене сімейним чи шкільним вихованням, середньою чи вищою освітами. Мистецтво і насамперед кінематограф - це той пазл, який додає довершеності формуванню громадянина суспільства.