Institutional repository of
Kyiv National I. K. Karpenko-Karyi University
of Theatre, Cinema and Television

Різновиди і специфіка створення вистав з урахуванням сприйняття незрячих та слабозорих глядачів

Show simple item record

dc.contributor.author Лук'яненко, Катерина Олександрівна
dc.date.accessioned 2025-07-14T10:09:41Z
dc.date.available 2025-07-14T10:09:41Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Лук'яненко К. О. Різновиди і специфіка створення вистав з урахуванням сприйняття незрячих та слабозорих глядачів / Катерина Олександрівна Лук'яненко //Актуальнi питання гуманiтарних наук. - 2021. - Вип. 44, Т. 2. - С. 14 - 20. uk_UA
dc.identifier.issn 2308-4855 (Print)
dc.identifier.issn 2308-4863 (Online)
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/963
dc.description.abstract Оскільки для людей з інвалідністю більшість мистецьких ресурсів залишаються недоступними, особливо актуальними сьогодні стають питання, присвячені вивченню саме інклюзивного театрального продукту, який тільки починає розвиватися в українському культурному сучасному просторі. Інклюзивний театральний продукт – це вид вистави, котрий створюється з урахуванням сприйняття людей з інвалідністю, з певними технічними та мистецькими адаптаціями для максимального включення всіх реципієнтів у соціокультурний процес. Кожна вистава має враховувати конкретні форми нозології людей з інвалідністю. У статті розглянуто створення інклюзивних театральних проектів, зокрема вистав із урахуванням сприйняття незрячих і слабозорих глядачів, різновиди та специфіка постановок такого формату, а саме вистави з тифлокоментуванням або аудіодискрипцією, вистави у темряві або із закритими очима, вистави театру відчуттів. Водночас здійснено спробу висвітлити практику створення інклюзивних проектів з урахуванням сприйняття незрячих і слабозорих глядачів у міжнародному й українському театральному просторі. Передусім матеріалом для цього аналізу є мистецький досвід таких театрів: «Arena Stage Theatre» (США), «Ансамбль Берлінер» («The Berliner Ensemble») у Німеччині, «Королівський національний театр» («The Royal National Theatre»), «Північна опера» («Opera North») у Великій Британії, «Театр у темряві» («A theatre in the dark») і «Сліпе кафе» («The blind cafe») у США, театральна компанія «Театр почуттів» («Theatre of senses») у Литві, Московський театр ляльок, театр-музей «Булгаківський дім» у Росії, а також творча діяльність театрів України: Івано-Франківського академічного обласного театру ляльок ім. Марійки Підгірянки, Малого драматичного театру, Київського національного академічного театру оперети, театру «Мізантроп», театральної компанії «U!ZAHVATI», стаціонарного аудіотеатру «Театр Вух». uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.title Різновиди і специфіка створення вистав з урахуванням сприйняття незрячих та слабозорих глядачів uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 792.9
dc.identifier.doi https://doi.org/10.24919/2308-4863/44-2-3


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics