У статті розглянуто найбільш показові, як з позиції вільного тлумачення класики, так і застосування складної комбінаторики традиційних і сучасних засобів театральної виразності, режисерські моделі трагедії «Фауст» Й. В. ...
Владимирова, Наталія Вікторівна(Київський національний університет культури і мистецтв, 2024-10-31)
Стаття присвячена висвітленню та аналізу стилістичних особливостей головних етапів творчості видатного польського митця ХХ століття Тадеуша Кантора. Розглянуто його життєвий і творчий шлях, головні чинники, що формували ...
Ржевська, Майя Юріївна; Романко, Володимир Іванович(2022)
Розглянуто прояви інтермедіальності у контактах рок-музики й мистецтв, що мають візуальну природу. Охарактеризовано специфіку презентації образно-смислових особливостей аудіозапису через зображення на обкладинці альбому, ...
Владимирова, Наталія Вікторівна(Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого, 2024-05-28)
У статті розглядається літературно-критична спадщина відомого українського художника і критика Івана Труша (1860 – 1941). Акцентовано на дописах митця, вміщених на сторінках часопису «Артистичний вісник», які дають змогу ...
У статті розглядаються різні типи докторських програм у галузі мистецтва, що стали альтернативою підготовці докторів філософії. Окреслено особливості мистецьких докторських програм, упроваджених в університетах США та країн ...
Романко, Володимир Іванович; Ржевська, Майя Юріївна(2024)
У статті констатовано, що розширення й оновлення музичного інструментарію виступило однією з вирішальних умов створення неповторного стилю кожного з рок-гуртів, що є репрезентантами напряму. Темброві й фактурні засоби стали ...
У статті висвітлено проблему різнопланового впливу мережі Internet на музичний театр в усій множині його проявів. Розглянyто поняття «віртуальний театр», введене до обігу в умовах локдауну часів пандемії COVID–19. Констатовано ...
У статті розглянуто три версії сценічного прочитання «Тригрошової опери» Бертольта Брехта, а саме вистави Е. Енгеля (Берлін,1928), Р. Вілсона (Берлін, 2007), Р. Норріса (Лондон, 2016). Мета дослідження – зіставити за ...
The aim of the article is to analyse conceptual foundations of sculpture films in the 1970s – 1980s in the context of experiments with “cinema expansion”. Results. Sculpture films of the 1970s – 1980s show signs of a ...
Мета дослідження –– на прикладі літературної та сценічної історії «Саломеї» О. Уайльда 1890 – 1900-х рр. окреслити проблему сприйняття «актуального» твору, скориставшись як механізмом об’єктивації історико-культурного ...
Владимирова, Наталія Вікторівна; Гринишина, Марина Олександрівна(Інститут проблем сучасного мистецтва, 2020-08-27)
Виявлено естетичні інтенції ритуального кону у сценічній практиці Антонена Арто 1930-х років та у концептуальних положеннях програми крюотичного театру, оприлюднені у книзі «Театр та його двійник» (1938). Методологію ...
Владимирова, Наталія Вікторівна; Гринишина, Марина Олександрівна(Вісник Київського національного університету культури і мистецтв, 2020-05-04)
Мета статті – поглибити дослідження авангардистської театральної культури 1920-х рр., зосередившись на проблемі формування її «ексцентричної» поетики. Матеріалом досліду послугувала творчість Жана Кокто – одного з проводирів ...
Владимирова, Наталія; Гринишина, Марина(Вісник Київського національного університету культури і мистецтв, 2020)
Мета статті – поглибити дослідження авангардистської театральної культури 1920-х рр., зосередившись на проблемі формування її «ексцентричної» поетики. Матеріалом досліду послугувала творчість Жана Кокто – одного з проводирів ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2017)
В статті висвітлюється процес створення зорових образів, які передбачають взаємодію конфліктних начал, виокремлюють у спектаклі свою несумісність, боротьбу, відкриваючи у пластиці широку шкалу смислових категорій. ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2015)
Режисерська діяльність С. Данченка на чолі Київського театру ім. І. Франка розширила естетичну територію творчих пошуків колективу. Його постановки: «Украдене щастя» І. Франка, «Дядя Ваня» А. Чехова, «Візит старої дами» ...
У статті розглянуто творчі пошуки нової генерації режисури українського театру. Основна увага акцентується на використанні ігрової лексики у процесі формування образної системи вистави. Аналізуючи досягнення і прорахунки ...
У статті розглянуто творчі пошуки сценографів українського театру - дебютантів другої половини 70 - 80-х років ХХ століття. Віддаючи перевагу ігровій театральній стихії або створюючи узагальнені образи, що підносили сценічні ...
У другій половині 1980-х років малі сцени відкрилися у більшості театрів України і стали своєрідним полігоном творчих пошуків, в основі яких були рухомість границь сцени та залу й максимальне наближення, часом - вторгнення ...
Фіалко, Валерій Олексійович(Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника, 2015)
Інсценізації прозаїчних творів займають помітне місце в репертуарі українського театру. Проте пошуками сценічного еквіваленту романного мислення відзначені лише певні постановки, що й привнесли нову естетичну складову в ...