dc.contributor.author |
Владимирова, Наталія Вікторівна |
|
dc.contributor.author |
Гринишина, Марина Олександрівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-09T14:01:34Z |
|
dc.date.available |
2024-02-09T14:01:34Z |
|
dc.date.issued |
2020-05-04 |
|
dc.identifier.citation |
Владимирова Н. В. Формування «ексцентричної» поетики авангардного театру: «Бик на даху» Жана Кокто – Дарьюса Мійо / Наталія Вікторівна Владимирова, Марина Олександрівна Гринишина // Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. - 2020. - № 3 (1). - С. 46 - 53. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2617-1236 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/750 |
|
dc.description.abstract |
Мета статті – поглибити дослідження авангардистської театральної культури 1920-х рр., зосередившись на проблемі формування її «ексцентричної» поетики. Матеріалом досліду послугувала творчість Жана Кокто – одного з проводирів європейської «художньої революції» першої третини ХХ ст., зокрема його пантоміма «Бик на даху» на музику члена групи «Шість» Дарьюса Мійо (1920), що продовжила експерименти митця з «кабаретизації» французької сцени. Методологію дослідження склала комбінація елементів історико-культурного, історико-реконструктивного та структурно-аналітичного методів. Наукова новизна полягає у введенні в український театрознавчий обіг висвітлення та аналізу творчих надбань Ж. Кокто у сфері французького музично-драматичного театру початку 20-х років ХХ ст. Висновки. Процес формування «ексцентричної» поетики, або так звана «кабаретизація» європейського та радянського кону 1920-х рр., став яскравою прикметою авангардистської театральної культури. Це був один із перших провокативних сценаріїв кардинального оновлення театру та важливий етап загального культурного поступу. Пошук різноманітних способів збагачення сценічної лексики є актуальним питанням сучасного театрального процесу. Тож різнорівневий аналіз «переломних» періодів історії культури, коли народжувалася нова естетика, залишається одним із найрезультативніших методів динамізації відповідних процесів сьогодення. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Вісник Київського національного університету культури і мистецтв |
uk_UA |
dc.subject |
Жан Кокто |
uk_UA |
dc.subject |
Дарьюс Мійо |
uk_UA |
dc.subject |
театральний авангард |
uk_UA |
dc.subject |
поетика |
uk_UA |
dc.subject |
ексцентризм |
uk_UA |
dc.subject |
цирк |
uk_UA |
dc.subject |
пантоміма |
uk_UA |
dc.subject |
жанрова еволюція |
uk_UA |
dc.subject |
стилізація |
uk_UA |
dc.title |
Формування «ексцентричної» поетики авангардного театру: «Бик на даху» Жана Кокто – Дарьюса Мійо |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
792.02 |
|
dc.identifier.doi |
10.31866/2616-759x.3.1.2020.204357 |
|