Інституційний репозитарій
Київського національного університету
театру, кіно і телебачення
імені І. К. Карпенка-Карого

Формування «ексцентричної» поетики авангардного театру: «Бик на даху» Жана Кокто – Дарьюса Мійо

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Владимирова, Наталія Вікторівна
dc.contributor.author Гринишина, Марина Олександрівна
dc.date.accessioned 2024-02-09T14:01:34Z
dc.date.available 2024-02-09T14:01:34Z
dc.date.issued 2020-05-04
dc.identifier.citation Владимирова Н. В. Формування «ексцентричної» поетики авангардного театру: «Бик на даху» Жана Кокто – Дарьюса Мійо / Наталія Вікторівна Владимирова, Марина Олександрівна Гринишина // Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. - 2020. - № 3 (1). - С. 46 - 53. uk_UA
dc.identifier.issn 2617-1236
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/750
dc.description.abstract Мета статті – поглибити дослідження авангардистської театральної культури 1920-х рр., зосередившись на проблемі формування її «ексцентричної» поетики. Матеріалом досліду послугувала творчість Жана Кокто – одного з проводирів європейської «художньої революції» першої третини ХХ ст., зокрема його пантоміма «Бик на даху» на музику члена групи «Шість» Дарьюса Мійо (1920), що продовжила експерименти митця з «кабаретизації» французької сцени. Методологію дослідження склала комбінація елементів історико-культурного, історико-реконструктивного та структурно-аналітичного методів. Наукова новизна полягає у введенні в український театрознавчий обіг висвітлення та аналізу творчих надбань Ж. Кокто у сфері французького музично-драматичного театру початку 20-х років ХХ ст. Висновки. Процес формування «ексцентричної» поетики, або так звана «кабаретизація» європейського та радянського кону 1920-х рр., став яскравою прикметою авангардистської театральної культури. Це був один із перших провокативних сценаріїв кардинального оновлення театру та важливий етап загального культурного поступу. Пошук різноманітних способів збагачення сценічної лексики є актуальним питанням сучасного театрального процесу. Тож різнорівневий аналіз «переломних» періодів історії культури, коли народжувалася нова естетика, залишається одним із найрезультативніших методів динамізації відповідних процесів сьогодення. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Вісник Київського національного університету культури і мистецтв uk_UA
dc.subject Жан Кокто uk_UA
dc.subject Дарьюс Мійо uk_UA
dc.subject театральний авангард uk_UA
dc.subject поетика uk_UA
dc.subject ексцентризм uk_UA
dc.subject цирк uk_UA
dc.subject пантоміма uk_UA
dc.subject жанрова еволюція uk_UA
dc.subject стилізація uk_UA
dc.title Формування «ексцентричної» поетики авангардного театру: «Бик на даху» Жана Кокто – Дарьюса Мійо uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 792.02
dc.identifier.doi 10.31866/2616-759x.3.1.2020.204357


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу