Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Владимирова, Наталія Вікторівна | |
dc.contributor.author | Гринишина, Марина Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T14:01:34Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T14:01:34Z | |
dc.date.issued | 2020-05-04 | |
dc.identifier.citation | Владимирова Н. В. Формування «ексцентричної» поетики авангардного театру: «Бик на даху» Жана Кокто – Дарьюса Мійо / Наталія Вікторівна Владимирова, Марина Олександрівна Гринишина // Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. - 2020. - № 3 (1). - С. 46 - 53. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2617-1236 | |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/750 | |
dc.description.abstract | Мета статті – поглибити дослідження авангардистської театральної культури 1920-х рр., зосередившись на проблемі формування її «ексцентричної» поетики. Матеріалом досліду послугувала творчість Жана Кокто – одного з проводирів європейської «художньої революції» першої третини ХХ ст., зокрема його пантоміма «Бик на даху» на музику члена групи «Шість» Дарьюса Мійо (1920), що продовжила експерименти митця з «кабаретизації» французької сцени. Методологію дослідження склала комбінація елементів історико-культурного, історико-реконструктивного та структурно-аналітичного методів. Наукова новизна полягає у введенні в український театрознавчий обіг висвітлення та аналізу творчих надбань Ж. Кокто у сфері французького музично-драматичного театру початку 20-х років ХХ ст. Висновки. Процес формування «ексцентричної» поетики, або так звана «кабаретизація» європейського та радянського кону 1920-х рр., став яскравою прикметою авангардистської театральної культури. Це був один із перших провокативних сценаріїв кардинального оновлення театру та важливий етап загального культурного поступу. Пошук різноманітних способів збагачення сценічної лексики є актуальним питанням сучасного театрального процесу. Тож різнорівневий аналіз «переломних» періодів історії культури, коли народжувалася нова естетика, залишається одним із найрезультативніших методів динамізації відповідних процесів сьогодення. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Вісник Київського національного університету культури і мистецтв | uk_UA |
dc.subject | Жан Кокто | uk_UA |
dc.subject | Дарьюс Мійо | uk_UA |
dc.subject | театральний авангард | uk_UA |
dc.subject | поетика | uk_UA |
dc.subject | ексцентризм | uk_UA |
dc.subject | цирк | uk_UA |
dc.subject | пантоміма | uk_UA |
dc.subject | жанрова еволюція | uk_UA |
dc.subject | стилізація | uk_UA |
dc.title | Формування «ексцентричної» поетики авангардного театру: «Бик на даху» Жана Кокто – Дарьюса Мійо | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 792.02 | |
dc.identifier.doi | 10.31866/2616-759x.3.1.2020.204357 |