Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Владимирова, Наталія Вікторівна | |
dc.contributor.author | Гринишина, Марина Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T15:46:11Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T15:46:11Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Владимирова Н. В. Проблема сприйняття «актуального» твору у контексті панмодерністської теорії «дегуманізації мистецтва» (на прикладі «Саломеї» Оскара Уайльда) / Наталія Вікторівна Владимирова, Марина Олександрівна Гринишина // Мистецтвознавчі записки. - 2020. - № 3 (1). - С. 104 - 106. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/755 | |
dc.description.abstract | Мета дослідження –– на прикладі літературної та сценічної історії «Саломеї» О. Уайльда 1890 – 1900-х рр. окреслити проблему сприйняття «актуального» твору, скориставшись як механізмом об’єктивації історико-культурного досліду основними положеннями панмодерністської теорії «дегуманізації мистецтва» Х. Ортеги-і-Гассета. Методологія дослідження передбачала міждисциплінарний підхід –– звернення до соціологічних та історико-культурних методологій з одночасним використанням елементів герменевтики та структурного аналізу. Наукова новизна. У дослідженні вперше проаналізовано сценічні інтерпретації емблематичної драми епохи раннього європейського модернізму, спираючись на засадничі принципи донині популярної у культурологічно-мистецтвознавчих колах панмодерністської концепції. Висновки. Питання сприйняття «актуального» мистецького твору споживачем літературно-сценічного продукту є вагомою часткою історичного сегменту театрально-драматургічного дискурсу будь-якої епохи. Драматична доля одноактної трагедії «Саломея» О. Уайльда та її сценічних інтерпретацій у європейських театрах межі ХІХ – ХХ ст. допомогла виявити основний зміст проблеми –– суперечність між тогочасними уподобаннями публіки та критики, які віддавали перевагу реалістично-романтичному мистецтву, і творчістю раннього модернізму, що для адекватного сприйняття потребувала інакшого комунікаційного формату. Поступова, проте, доволі відчутна зміна естетичних парадигм та художніх систем, характерна для вітчизняного театру від 1990-х рр., актуалізує екстраполяцію зазначеної проблематики на теперішню театральну реальність. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | театральна комунікація | uk_UA |
dc.subject | актуальний твір | uk_UA |
dc.subject | дегуманізація мистецтва | uk_UA |
dc.subject | реалізм | uk_UA |
dc.subject | дискурс модернізму | uk_UA |
dc.subject | трагедія | uk_UA |
dc.subject | сценічна інтерпретація | uk_UA |
dc.title | Проблема сприйняття «актуального» твору у контексті панмодерністської теорії «дегуманізації мистецтва» (на прикладі «Саломеї» Оскара Уайльда) | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 792.02 |