Abstract:
Метою статті було дослідити вплив інноваційних підходів у мистецькій освіті на розвиток критичного мислення. Для досягнення поставленої мети було використано методи аналізу, синтезу отриманих даних для визначення ефективних методів розвитку критичного мислення у мистецьку освіту, узагальнення. В результаті дослідження було з’ясовано, що критичне мислення є інтелектуально-дисциплінованим процесом аналізу, синтезу, оцінювання отриманої інформації, рефлексії, а також вмінням робити обґрунтовані висновки та приймати обґрунтовані рішення. Розвиток критичного мислення є необхідним елементом сучасної освіти, що сприяє формуванню творчих, самостійних та відповідальних фахівців. Впровадження інноваційних підходів в мистецьку освіту може значно покращити процес стимулювання критичного мислення. Використання штучного інтелекту та віртуальної реальності має велике значення для розвитку творчих здібностей, що є важливим для підготовки майбутніх фахівців у галузі мистецтва. Ефективними у розвитку таких навичок критичного мислення у здобувачів освіти як аналіз, оцінка, синтез і організація інформації, є інтерактивні методи навчання. Важливою передумовою формування критичного мислення здобувачів мистецької освіти є використання в процесі навчання дискусій, семінарів, ігрових форм, групових та індивідуальних робіт та інших форм організації навчання. Основними вміннями, якими може оволодіти здобувач освіти в результати такого навчання є вміння ставити запитання, пошук доказів, що підтверджують або спростовують отриману інформацію, проведення порівняльного аналізу тощо. Загалом, використовуючи різні цифрові інструменти, інтерактивні методи навчання, інноваційні технології, викладачі можуть підвищити ефективність освітнього процесу та стимулювати розвиток творчих здібностей у здобувачів освіти. Важливо постійно удосконалювати навчальні програми та методики з урахуванням стрімких змін у сучасному світі. Заклади вищої освіти повинні надавати пріоритет інноваційним методам для ефективного навчання та підготовки майбутніх фахівців мистецького напрямку.