Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Миленька, Галина Дмитрівна | |
dc.date.accessioned | 2025-01-27T13:25:32Z | |
dc.date.available | 2025-01-27T13:25:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Миленька Г. Д. Режисерські версії «Тригрошової опери»: до питання актуальності теорії епічного театру Бертольта Брехта у театрі ХХІ століття / Галина Дмитрівна Миленька // Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво. - 2024. - Т. 7, № 2. - С. 155 - 168. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2616-759X (Print) | |
dc.identifier.issn | 2617-1236 (Online) | |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/880 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто три версії сценічного прочитання «Тригрошової опери» Бертольта Брехта, а саме вистави Е. Енгеля (Берлін,1928), Р. Вілсона (Берлін, 2007), Р. Норріса (Лондон, 2016). Мета дослідження – зіставити за допомогою порівняльного аналізу виставу в театрі Шиффбауердам, безпосередню участь у постановці якої брав Б. Брехт, та режисерські рішення на сцені Королівського національного театру і театру «Берлінер Ансамбль»; виявити межі інтерпретаційних можливостей сценічного прочитання п’єси «Тригрошова опера», в якій вперше реалізовано напрацювання Б. Брехта в галузі теорії епічного театру. Для досягнення поставленої мети застосовано методологію театрознавчого аналізу, який передусім базується на культурно-історичному та системному підходах, методах теоретичного аналізу та синтезу, компаративістики й аналогії, абстрагування та конкретизації. Вперше здійснено аналіз вистав за п’єсою Б. Брехта «Тригрошова опера» на сцені європейського театру ХХІ століття та простежено вплив його теорії і практики на сучасне режисерське мистецтво. Спираючись на вимоги Б. Брехта до сценічної реалізації «Тригрошової опери» та основні позиції його теорії епічного театру, виявлено, з одного боку, що не всі режисерські спроби вільної інтерпретації п’єси Б. Брехта стають вдалим режисерським досвідом, відкриттям нових смислів і повноцінним художнім явищем. З іншого – урахування базових формоутворювальних аспектів брехтівської драматургії навіть у найсміливіших режисерських інтерпретаціях, які спонукають до продукування неймовірних засобів сценічної виразності, здатні створити нову естетичну реальність та наблизити суть змісту п’єси до глядача ХХІ століття. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | сценічне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | театр ХХІ століття | uk_UA |
dc.subject | режисура | uk_UA |
dc.subject | інтерпретація | uk_UA |
dc.subject | Б. Брехт | uk_UA |
dc.subject | епічний театр | uk_UA |
dc.subject | Р. Вілсон | uk_UA |
dc.title | Режисерські версії «Тригрошової опери»: до питання актуальності теорії епічного театру Бертольта Брехта у театрі ХХІ століття | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 792.08:792.071.2.027Брехт]:792.24.046"20" | |
dc.identifier.doi | 10.31866/2616-759X.6.2.2023.288156 |