Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ржевська, Майя Юріївна | |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T12:16:39Z | |
dc.date.available | 2023-05-08T12:16:39Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Ржевська, М. Саунд як стильовий компонент арт-року: шляхи й чинники формування / М. Ржевська, В. Романко // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. - 2020. - Вип. 128. - С.8 - 22. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/587 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто саунд як стильову категорію, що визначає індивідуальну якість звучання й пов’язана з темброколористичними та фактурними характеристиками звучання. Підкреслено, що особливої ваги саунд набуває в творчій практиці арт-року (включно з прогресив-роком), що знаходиться «на стику» між роком та академічною музикою. Виходячи з того, що творча практика рок-музики найчастіше передбачає єдність автора (авторів) музики й виконавця (виконавців), стиль рок-музики розглядається як результат поєднання у мистецькій комунікації композиторських та виконавських інтенцій. Ансамблева специфіка рок-колективів висвітлюється з огляду на характер співвідношення вокальної та інструментальної складової та їх значення у формуванні саунду того чи іншого гурту. Показано, що притаманні академічній музиці ХХ століття тенденції темброутворення (використання шумів, засобів конкретної та електронної музики; розширене трактування можливостей інструментів та збагачення виконавських прийомів; пошуки в сфері фактури) характерні також для арт-року. Відзначено особливу роль у формуванні саунду музичних продюсерів, аранжувальників та звукорежисерів. Окреслено технології, що застосовувалися в звукозаписі для досягнення необхідного ефекту при створенні музичного образу. Стверджується, що пошуки нових звучань стимулювали конструювання принципово нових електромеханічних та електронних інструментів. Підкреслено багатство інструментарію арт-року, зазначено високу професійну майстерність учасників гуртів, що виявляється поміж іншого у володінні численними музичними інструментами. На прикладі конкретних гуртів доведено, що формування саунду в арт-року нерідко стає результатом міжжанрового та стильового синтезу, коли далекі жанрово-стильові пласти стають матеріалом для фактурних, динамічних, агогічних експериментів. Стверджується, що подальші дослідження саунду дадуть можливість наблизитися до осягнення механізмів стилеутворення в рок-музиці. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | саунд | uk_UA |
dc.subject | арт-рок | uk_UA |
dc.subject | прогресив-рок | uk_UA |
dc.subject | тембр | uk_UA |
dc.subject | фактура. | uk_UA |
dc.title | Саунд як стильовий компонент арт-року: шляхи й чинники формування | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 78.036:781.62 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31318/2522-4190.2020.128.215191 |