Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ржевська, Майя Юріївна
dc.contributor.author Романко, Володимир Іванович
dc.date.accessioned 2023-05-08T12:20:59Z
dc.date.available 2023-05-08T12:20:59Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Ржевська М. Ю. Рецепція текстів культури в концептуальних альбомах прогресив-року / Майя Юріївна Ржевська, Володимир Іванович Романко // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. - 2022. - Вип. 133. - С. 59 - 70. uk_UA
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/588
dc.description.abstract На прикладі кількох показових альбомів прогресив-року «класичного» періоду (від кінця 1960-х до середини 1970-х років) розглянуто механізми роботи пам’яті культури, що забезпечили особливі якості творчого доробку представників названого напрямку. Констатовано збагачення проблемного поля сучасного музикознавства, ускладнення його структури, що зумовило потребу у визначенні або принаймні уточненні понять та категорій, що в зв’язку з цим актуалізувалися. Проаналізовано праці, присвячені вживанню понять «пам’ять», «рецепція» в науці про музику. Зазначено, що спадковість як важлива засада існування художньої культури в часі реалізується через передачу мистецької інформації та обмін нею. Рецепцію текстів культури розглянуто як складний процес, що здійснюється у різних алгоритмах і може включати сприйняття, адаптацію, рефлексію, інтерпретацію (реінтерпретацію) тощо. Музикант, який створює власний художній світ, розшифровує й, за необхідністю, присвоює закладені в чужих текстах культурні коди. Стверджується, що окрім прямого звернення до текстів культури (перекладень, транскрипцій, адаптацій тощо), існують інші способи дії механізмів рецепції, які працюють у діалогах із різними сферами літератури й мистецтва. Визначено, що найбільш послідовно й системно результати рефлексій рок-музикантів навколо текстів культури втілюються в концептуальних альбомах, що виявляється на етапах формування художнього задуму та його реалізації. Показано, що у роботі над концептуальними альбомами механізми передачі пам’яті культури підключаються вже на початкових етапах, завдяки чому уможливлюється знаходження головного принципу, який має забезпечити художню цілісність твору. Визначено наявність проявів рецепції текстів культури у різних варіантах: від переінтерпретації з суттєвою трансформацією вихідного матеріалу – до тонких проявів інтертекстуальності (інтермедіальності). uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject прогресив-рок uk_UA
dc.subject пам’ять культури uk_UA
dc.subject інтерпретація uk_UA
dc.subject рефлексія uk_UA
dc.subject алюзія uk_UA
dc.subject палімпсест uk_UA
dc.title Рецепція текстів культури в концептуальних альбомах прогресив-року uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 78.036(410):82-1
dc.identifier.doi : https://doi.org/10.31318/2522-4190.2022.133.257306


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу