dc.contributor.author |
Владимирова, Наталія Вікторівна |
|
dc.contributor.author |
Гринишина, Марина Олександрівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-09T15:46:11Z |
|
dc.date.available |
2024-02-09T15:46:11Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Владимирова Н. В. Проблема сприйняття «актуального» твору у контексті панмодерністської теорії «дегуманізації мистецтва» (на прикладі «Саломеї» Оскара Уайльда) / Наталія Вікторівна Владимирова, Марина Олександрівна Гринишина // Мистецтвознавчі записки. - 2020. - № 3 (1). - С. 104 - 106. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/755 |
|
dc.description.abstract |
Мета дослідження –– на прикладі літературної та сценічної історії «Саломеї» О. Уайльда 1890 – 1900-х рр. окреслити проблему сприйняття «актуального» твору, скориставшись як механізмом об’єктивації історико-культурного досліду основними положеннями панмодерністської теорії «дегуманізації мистецтва» Х. Ортеги-і-Гассета. Методологія дослідження передбачала міждисциплінарний підхід –– звернення до соціологічних та історико-культурних методологій з одночасним використанням елементів герменевтики та структурного аналізу. Наукова новизна. У дослідженні вперше проаналізовано сценічні інтерпретації емблематичної драми епохи раннього європейського модернізму, спираючись на засадничі принципи донині популярної у культурологічно-мистецтвознавчих колах панмодерністської концепції. Висновки. Питання сприйняття «актуального» мистецького твору споживачем літературно-сценічного продукту є вагомою часткою історичного сегменту театрально-драматургічного дискурсу будь-якої епохи. Драматична доля одноактної трагедії «Саломея» О. Уайльда та її сценічних інтерпретацій у європейських театрах межі ХІХ – ХХ ст. допомогла виявити основний зміст проблеми –– суперечність між тогочасними уподобаннями публіки та критики, які віддавали перевагу реалістично-романтичному мистецтву, і творчістю раннього модернізму, що для адекватного сприйняття потребувала інакшого комунікаційного формату. Поступова, проте, доволі відчутна зміна естетичних парадигм та художніх систем, характерна для вітчизняного театру від 1990-х рр., актуалізує екстраполяцію зазначеної проблематики на теперішню театральну реальність. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
театральна комунікація |
uk_UA |
dc.subject |
актуальний твір |
uk_UA |
dc.subject |
дегуманізація мистецтва |
uk_UA |
dc.subject |
реалізм |
uk_UA |
dc.subject |
дискурс модернізму |
uk_UA |
dc.subject |
трагедія |
uk_UA |
dc.subject |
сценічна інтерпретація |
uk_UA |
dc.title |
Проблема сприйняття «актуального» твору у контексті панмодерністської теорії «дегуманізації мистецтва» (на прикладі «Саломеї» Оскара Уайльда) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
792.02 |
|