Institutional repository of
Kyiv National I. K. Karpenko-Karyi University
of Theatre, Cinema and Television

Проблема сприйняття «актуального» твору у контексті панмодерністської теорії «дегуманізації мистецтва» (на прикладі «Саломеї» Оскара Уайльда)

Show simple item record

dc.contributor.author Владимирова, Наталія Вікторівна
dc.contributor.author Гринишина, Марина Олександрівна
dc.date.accessioned 2024-02-09T15:46:11Z
dc.date.available 2024-02-09T15:46:11Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Владимирова Н. В. Проблема сприйняття «актуального» твору у контексті панмодерністської теорії «дегуманізації мистецтва» (на прикладі «Саломеї» Оскара Уайльда) / Наталія Вікторівна Владимирова, Марина Олександрівна Гринишина // Мистецтвознавчі записки. - 2020. - № 3 (1). - С. 104 - 106. uk_UA
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/755
dc.description.abstract Мета дослідження –– на прикладі літературної та сценічної історії «Саломеї» О. Уайльда 1890 – 1900-х рр. окреслити проблему сприйняття «актуального» твору, скориставшись як механізмом об’єктивації історико-культурного досліду основними положеннями панмодерністської теорії «дегуманізації мистецтва» Х. Ортеги-і-Гассета. Методологія дослідження передбачала міждисциплінарний підхід –– звернення до соціологічних та історико-культурних методологій з одночасним використанням елементів герменевтики та структурного аналізу. Наукова новизна. У дослідженні вперше проаналізовано сценічні інтерпретації емблематичної драми епохи раннього європейського модернізму, спираючись на засадничі принципи донині популярної у культурологічно-мистецтвознавчих колах панмодерністської концепції. Висновки. Питання сприйняття «актуального» мистецького твору споживачем літературно-сценічного продукту є вагомою часткою історичного сегменту театрально-драматургічного дискурсу будь-якої епохи. Драматична доля одноактної трагедії «Саломея» О. Уайльда та її сценічних інтерпретацій у європейських театрах межі ХІХ – ХХ ст. допомогла виявити основний зміст проблеми –– суперечність між тогочасними уподобаннями публіки та критики, які віддавали перевагу реалістично-романтичному мистецтву, і творчістю раннього модернізму, що для адекватного сприйняття потребувала інакшого комунікаційного формату. Поступова, проте, доволі відчутна зміна естетичних парадигм та художніх систем, характерна для вітчизняного театру від 1990-х рр., актуалізує екстраполяцію зазначеної проблематики на теперішню театральну реальність. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject театральна комунікація uk_UA
dc.subject актуальний твір uk_UA
dc.subject дегуманізація мистецтва uk_UA
dc.subject реалізм uk_UA
dc.subject дискурс модернізму uk_UA
dc.subject трагедія uk_UA
dc.subject сценічна інтерпретація uk_UA
dc.title Проблема сприйняття «актуального» твору у контексті панмодерністської теорії «дегуманізації мистецтва» (на прикладі «Саломеї» Оскара Уайльда) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 792.02


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics