Інституційний репозитарій
Київського національного університету
театру, кіно і телебачення
імені І. К. Карпенка-Карого

Режисерські версії «Тригрошової опери»: до питання актуальності теорії епічного театру Бертольта Брехта у театрі ХХІ століття

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Миленька, Галина Дмитрівна
dc.date.accessioned 2025-01-27T13:25:32Z
dc.date.available 2025-01-27T13:25:32Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Миленька Г. Д. Режисерські версії «Тригрошової опери»: до питання актуальності теорії епічного театру Бертольта Брехта у театрі ХХІ століття / Галина Дмитрівна Миленька // Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво. - 2024. - Т. 7, № 2. - С. 155 - 168. uk_UA
dc.identifier.issn 2616-759X (Print)
dc.identifier.issn 2617-1236 (Online)
dc.identifier.uri http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/880
dc.description.abstract У статті розглянуто три версії сценічного прочитання «Тригрошової опери» Бертольта Брехта, а саме вистави Е. Енгеля (Берлін,1928), Р. Вілсона (Берлін, 2007), Р. Норріса (Лондон, 2016). Мета дослідження – зіставити за допомогою порівняльного аналізу виставу в театрі Шиффбауердам, безпосередню участь у постановці якої брав Б. Брехт, та режисерські рішення на сцені Королівського національного театру і театру «Берлінер Ансамбль»; виявити межі інтерпретаційних можливостей сценічного прочитання п’єси «Тригрошова опера», в якій вперше реалізовано напрацювання Б. Брехта в галузі теорії епічного театру. Для досягнення поставленої мети застосовано методологію театрознавчого аналізу, який передусім базується на культурно-історичному та системному підходах, методах теоретичного аналізу та синтезу, компаративістики й аналогії, абстрагування та конкретизації. Вперше здійснено аналіз вистав за п’єсою Б. Брехта «Тригрошова опера» на сцені європейського театру ХХІ століття та простежено вплив його теорії і практики на сучасне режисерське мистецтво. Спираючись на вимоги Б. Брехта до сценічної реалізації «Тригрошової опери» та основні позиції його теорії епічного театру, виявлено, з одного боку, що не всі режисерські спроби вільної інтерпретації п’єси Б. Брехта стають вдалим режисерським досвідом, відкриттям нових смислів і повноцінним художнім явищем. З іншого – урахування базових формоутворювальних аспектів брехтівської драматургії навіть у найсміливіших режисерських інтерпретаціях, які спонукають до продукування неймовірних засобів сценічної виразності, здатні створити нову естетичну реальність та наблизити суть змісту п’єси до глядача ХХІ століття. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject сценічне мистецтво uk_UA
dc.subject театр ХХІ століття uk_UA
dc.subject режисура uk_UA
dc.subject інтерпретація uk_UA
dc.subject Б. Брехт uk_UA
dc.subject епічний театр uk_UA
dc.subject Р. Вілсон uk_UA
dc.title Режисерські версії «Тригрошової опери»: до питання актуальності теорії епічного театру Бертольта Брехта у театрі ХХІ століття uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 792.08:792.071.2.027Брехт]:792.24.046"20"
dc.identifier.doi 10.31866/2616-759X.6.2.2023.288156


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу