Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ржевська, Майя Юріївна | |
dc.date.accessioned | 2025-01-28T13:02:14Z | |
dc.date.available | 2025-01-28T13:02:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Ржевська М. Ю. Музичний театр у мережі Internet: формотворчий та комунікативний аспекти / Майя Юріївна Ржевська // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. - 2024. - Вип 139. - С. 65–74. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 522-4204 (online) | |
dc.identifier.uri | http://ir.knutkt.edu.ua/handle/123456789/881 | |
dc.description.abstract | У статті висвітлено проблему різнопланового впливу мережі Internet на музичний театр в усій множині його проявів. Розглянyто поняття «віртуальний театр», введене до обігу в умовах локдауну часів пандемії COVID–19. Констатовано практику презентації в мережі Internet-записів «живих» вистав за участі акторів в одному фізичному просторі, а також використання як віртуального майданчика платформи Zoom (як онлайн, так і в записі). Висвітлено дискусію щодо мистецького потенціалу і перспектив подальшого втілення нових театральних форм. Окреслено зміст поняття «віртуальний Бродвей» (2015) як Internet-простору взаємодії композиторів музичного театру і публіки. Звернено увагу на феномен віртуальної присутності «активного глядача» в обговоренні вистав у соціальних мережах. Розглянуто особливості втілення твору Майкла Рота «The Web Opera» (2018) як гібриду, що поєднує в собі естетику й поетику театру і кіно, риси усталених музично-театральних форм та їхню трансформацію. Підкреслено єдність специфіки тематики твору й стилістики його втілення, системотворчу функцію музики у формуванні художньої цілісності, відзначено суспільний резонанс опери. Показано готовність музичного театру до ситуації соціальної ізоляції часів локдауну та пошуку нових способів реалізації зв’язків з аудиторією із застосуванням сучасних технологій. Розглянуто приклад створення опери із застосуванням ресурсів онлайн-платформи Zoom, а також цифрового дистанційно виконуваного мюзиклу (2020). Робиться висновок щодо формування жанрових модифікацій (нових типів) опери та мюзиклу в результаті запровадження сучасних творчих практик. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | віртуальний театр | uk_UA |
dc.subject | соціальні мережі | uk_UA |
dc.subject | Web-опера | uk_UA |
dc.subject | опера в режимі Zoom-конференції | uk_UA |
dc.subject | онлайн-мюзикл | uk_UA |
dc.subject | вистава | uk_UA |
dc.subject | музичний театр | uk_UA |
dc.subject | експеримент | uk_UA |
dc.subject | жанрові модифікації | uk_UA |
dc.subject | жанрові трансформації | uk_UA |
dc.title | Музичний театр у мережі Internet: формотворчий та комунікативний аспекти | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 792.5+782.1]-021.131](045) | |
dc.identifier.doi | 10.31318/2522-4190.2024.139.301111 |